Journalister…. det er fali’, det!

 

Da jeg gikk inn på bloggen min i dag , oppdaget jeg at jeg hadde blitt kontaktet av en journalist fra……..

Åsså VG, a’ gitt…..

(Bilde fra Google)

 

Jeg fikk litt høy puls med det samme, jeg må innrømme det…..

Det ble til at jeg snakket med ham. Det viste seg at han hadde tatt kontakt med meg vedrørende et blogginnlegg jeg skrev den 28. januar :

“Din førrbainna Kjærringfaen!”

Hovedtemaet i dette innlegget var mitt fabelaktige talent når det gjelder å pådra meg menns vrede……..

Nå var det ikke dette som var temaet for artikkelen som VG-journalisten skulle skrive.

Det var derimot folks adferd i trafikken……..

Hvorfor reagerer vi ofte med sinne når det (nesten) skjer noe?

Ja, hva er det egentlig som gjør at vi kan ha så lett for å miste besinnelsen og oppføre oss som komplette idioter i trafikken…?

Her er det mye psykologi ute og går ……..

Jeg er bare en av flere som har blitt intervjuet, så det blir nok ikke noe stort oppslag.

 

Derfor tror jeg ikke at det er så veldig…….

 

…….fali’…….

 

 

12 kommentarer
    1. Mariann Sæther Tokle: Ja, dette temaet var ikke skumlere enn at jeg syntes det var greit. Når det gjelder litt mer personlige ting synes jeg det er vanskeligere. Jeg har fått lese i gjennom manus, og det var helt ok. 🙂

    2. 🙂 Jaggu,,ja det er ikke bare vi bloggere som er på jakt etter stoff ser jeg.. riksavisene også 😀 Ja nå har jeg da hatt litt med journalister å gjøre da jeg jobbet. OG det e fali det.. Hva man sa og hva man skrev var sjelden samme saken. 🙂

    3. dedicat: Jeg fikk lese i gjennom, og det så veldig greit ut. Ellers er ikke dette en veldig “brennbar” sak heller da. Det handler om menneskelige reaksjoner og om å bli SINNA når man egentlig er redd og i forsvarsmodus…. 🙂

    4. He he, så hyggelig da 🙂 De så vel av bloggen din at du “kan svare for deg” og det vil jeg tro og er ment som et kompiment fra journalisten siden du ble kontakten. Får ta med seg slike ting som å snakke med VG 🙂

    5. MOONBEAMSCORNER: Takk. Ja, jeg velger ta det positivt. Dessuten var ikke dette en sånn “Sensasjons -sladresak”. Jeg oppfattet det mer som en fagrelatert artikkel. Derfor sa jeg ja.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg