Dragefrukt…nam nam…

 

Jeg skulle vel ha tatt et bilde av den oppskårede dragefrukten som jeg skrev om i forrige innlegg…….

….. men den var så god at den gikk ned på høykant……..

Den minnet litt om kiwi med hensyn til  smak…..

Konsistensen var imidlertid annerledes….lett og litt porøs…….

Dette ga helt klart mersmak for vår del!

 

Sånn ser dragefrukten (eller Pitahayafrukt eller jordbærfrukt som den også blir kalt) ut inni.

I og med at vi spiste opp frukten uten å ta flere bilder av den, måtte jeg en tur innom Google og “stjele” et bilde.

Denne hadde absolutt gjort seg på et fruktfat.

Både dekorativ og velsmakende!

 

 

 

 

 

9 kommentarer
    1. Nå bor vel jeg enda mer i det de urbane ville kalle for utkantstrøka. Men om utkanter regnes fra midten og utover, så er jeg ikke sikker 😛 Men det er nå en kjensgjerning at det neppe er den type frukter man forventer å finne i frukt&grønt diskene her på stedet 😀

    2. Karoline Johannesen: Hvis det finnes en “Grønt&Godt” butikk eller en annen matbutikk som blir drevet av innvandrere, så kan det hende du finner den. Lykke til! 🙂

    3. dedicat: Nei, det var ganske nyfikent for meg også. Jeg vokste opp i Østerdalen. Føler meg litt mer “urban her” i Ringsaker. Jeg bor under en times kjøretur fra både Hamar, Gjøvik og LIllehammer. Dessuten tar det bare drøyt 90 minutter med toget fra Brumunddal til Oslo.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg