Karidansen – en elendig Katteoppdrager……

 

Ja, jeg må bare innrømme det. Det er ikke jeg som er sjefen her i huset……

……..det er nemlig…..

DENNE frøkna……. Frøken Violetta….om jeg må be……..?

 

Egentlig skulle jeg aldri ha hatt henne. Hun var nemlig helt “Feil”. Før jeg fikk Violetta hadde jeg to trefargede katter. Først Flekkeline, som døde av akutt nyresvikt. Deretter Eliza –  som var omplassert og stokk døv. Det resulterte i at hun ble påkjørt bare ett år etter at jeg fikk henne i hus. Stakkaren hørte jo ikke bilene……

Nå ville jeg ha enda en trefarget hunnkatt, og dermed basta!

– Mor, kan du ikke innse at du ikke får igjen den samme katten, sjøl om du får tak i en som LIGNER!!?

Det var en av unga som prøvde å snakke fornuft til meg. Men neida, jeg pløyde Finn.no etter både kattunger og voksne katter som skulle omplasseres. Jeg ringte til Drammen og Lillehammer og gudene vet hvor…… For jeg SKULLE ha en kopi av de kattene jeg hadde hatt før!

Så fant dattera mi en annonse om et kattungekull i Brumunddal. Kattungen som var avbildet var trefarget, men langhåret. Jeg tenkte at det fikk gå, for nå begynte jeg å skjønne at jeg måtte fire på krava…..

Så viste det seg at den kattungen allerede var gitt bort. Eieren fortalte at de hadde igjen en aldeles nydelig liten langhåret, svart sak!

Å nei du – DER gikk grensa!!

– Mor, vi kan vel bare dra for å SE????

–  La gå da…… sa (Troll)kjærringa!

Etter 20 minutter med kattetitting var slaget tapt…….

FOR en PERSONLIGHET!

Violetta er en skikkelig Rampekatt. Hun er ikke snauere enn at hun kan bite litt. Det er mest for lek, men det kan også skje når hun er irritert. Vi som omgås henne mye, har lært oss å handtere henne slik at vi stort sett unngår tennene hennes……..

En gang, da sønnen min ertet henne, skjedde følgende :

Han holdt henne akkurat så langt unna fjeset sitt at hun ikke traff ham da hun fektet med forlabbene. Violetta visste råd : Plutselig klubbet hun til ham med den ene baklabben!! Junior sto der ganske så forskrekket med brillene på snei……

Synd vi ikke filmet opptrinnet……

På bildet nedenfor har Violetta fått besøk av naboens kattunge, Vesle “Pus”, som blåser seg opp alt hun kan for å bli litt mer fryktinngytende…….

…….der hun står på utsiden av vinduet…

Mjauuuu…  Nei, itte prøv deg, di vesle Førkje… her er det JE som Regjere’ …

….bære så du veit det!!

 

 

 

 

 

10 kommentarer
    1. Jeg må lese alt du skriver, og behøver så klart ikke kommenter ALT (som jeg har gjort i dag, nesten litt flaut).
      …MEN, den katten var NYDELIG! Og med personlighet blir det ikke dårligere.
      Barna kan ha rett rett som det er de :).
      Da ønsker jeg deg enkelt bare en fin dag.

    2. Må le litt,, katter er noen spesielle dyr og de gjør nøyaktig som de selv vil. Vi har jo hatt noen katter. Men når det gjelder å bite å si fra på den måten.. så husker jeg katta til et vennepar i sør. Der skulle man helst ikke stryke katta fra midten og bakover.. for da.. altså.. Dumme meg trodd ikke noe på det.. og måtte prøve.. Katta satt fast i handa mi før jeg rakk å blunke.. 😛

    3. Flott katt med “intense”øyne..så kan nesten se at hun er bestemt :))..og sønnen fikk som fortjent når han erta…hehe..sånn går det da …:))
      Så du hadde blitt intevjuet av Vg ..håper å se innlegget her da…eller du får si i fra når det kommer på trykk eller nett :)) Klem <3

    4. BforB: Ønsker deg også en fin dag. Har vært på jobb, så derfor kommer responsen sent. Bare hyggelig at du kommenterer, så lenge du skriver hyggelige kommentarer! 😀

    5. dedicat: Jeg synes det er spennede med litt uforutsigbarhet, men jeg er veldig forsiktig i når det gjelder andres katter. Jeg kjenner reaksjonsmønsteret til katta mi, og ser på kroppsspråket når jeg må være forsiktig! 🙂

    6. natheless: Det var dattera mi som fant på navnet, og jeg falt veldig for det! Ja, jeg synes hun er veldig vakker (og klok). Litt Myrsnipe er jeg jo! 😉

    7. frodith: Ja, og hun er MORSOM: Jeg hadde en gang en dvask hankatt som het Ole Gunnar. Skrev et blogginnlegg om ham for en stund siden. Han lå på sofaen og dro seg nesten hele tida. Kjedelig type…… (Det VAR en KATT, altså! 😉 )

    8. annebe: Ja, Junior fikk som fortjent når han var så “Ælkete”. Tror artikkelen kommer i morgen, men er ikke sikker….. det er uansett ikke lange intervjuet. Kanskje litt sånn “Fem på gata” !

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg