Dragefrukt i Dala!

 

Ja, nå har denne merksnodigheten kommet til Brumunddal! Nærmere bestemt i den nye “Grønt &Godt” – butikken. For dem som bor i litt mer urbane strøk, er dette sikkert gammelt nytt. For ei som har bodd på bygda nesten all sin dag, er det imidlertid ganske så nyfikent. Det er dattera mi som har handlet. Foreløpig har vi hatt nok med å se og beundre. Synes dette er en vakker skapning som minner om litt av hvert!

 

Den ligner nesten litt på en fugl, synes jeg……

I og med at det er siste kvelden før dattera mi drar tilbake til studenttilværelsen i Trondheim, skal vi kose oss med kake med frukt i kveld. Kanskje Dragefrukten passer som kakepynt?

 

 

17 kommentarer
    1. Den var fin, jeg har heller ikke sett slik før, også er jeg litt redd for å smake på nye frukter..pga at jeg klør i munn av så mange slike ting…men ser jeg den en dag kan det hende jeg forsøker en ørliten bit :)) Kos deg med datteren og kake :)) Hører gjerne mer om frukten …

    2. annebe: Takk! 🙂 Det kommer nok en rapport etter hvert…. Da er vi litt eksotiske her i Dala da… Det er ei dame fra Midt-østen – området som driver butikken, så hun har sikkert kontakter som skaffer henne spesialitetene. 🙂 Jeg reagerer for øvrig på fersk ananas. Får “Silikonleppe-look”, og det er veldig ubehagelig…. 😉

    3. frodith: Ja den lignet både på fugl, fisk og blomst synes jeg.Har ellers skrevet et bittelite innlegg om hvordan vi opplevde smaken! God natt! 😀

    4. BforB: Ja den var veldig dekorativ. Frøkna mi drar opp igjen nå i dag. Da blir det noen uker eller måneder til vi treffes igjen, for nå er det snart innlevering av bachelor- oppgave og eksamen…. Glad det ikke er meg. Jeg er blitt så tunglært med åra…….;)

    5. Godt å slippe slikt, men det blir godt når hun er ferdig :).
      Mi er litt i løse lufta “prøver å finne seg sjæl”, og skippa studiet her på nyåret. Tror ikke det er like greit å vokse opp i dragsuget etter en som tok all oppmerksomhet (og fortsatt krever), ikke bra å velge fenderrollen. Så da må hun nok ta den jobben hun er i gang med. Går nok bra til slutt, når hun finner seg selv.
      Men det må være godt å vente henne som er på sin vei, ønsker henne lykke til :). Det må et stykke arbeid til der også.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg