Miserabel Make-up

 

– Åh, Kari , har du slått deg???

– Åh, UNNSKYLD, Kari…..!!! Du har SMINKET deg!!

Ja, det var nå liksom det jeg hadde PRØVD på, da……..

Det var ei venninne som trampet i klaveret denne gangen. Jeg er ganske god på den slags sjøl, så jeg tok det pent!

Dessuten vet jeg jo at øvelse gjør mester, og jeg har aldri giddet (eller hatt tålmodighet til), å lære meg å legge make-up.

Nå har jeg dessuten blitt såpass langsynt at jeg har problemer med å se om det kommer noe sminke “Uttafor” også……

Det hender at dattera mi gjør meg oppmerksom på at jeg har mascara i panneluggen………

Mørkebrun mascara synes jo ganske godt i lysblondt hår. (Som i tillegg er tonet enda ett hakk lysere!)

I høst foreslo frisøren at jeg kunne permanentfarge brynene, så da tok jeg mot til meg og lot henne gjøre det.

Jeg ble ganske fornøyd, så jeg har fortsatt med å farge brynene.

Sist gang ble jeg sittende litt ekstra lenge før frisøren vasket av permanentfargen…….

SÅ mørke øyebryn har jeg aldri hatt før!!

For noen dager siden sa dattera mi at NÅ begynte det å se naturlig ut…….

 

Hvis jeg skal se det positive ved det, så har jeg jo fått……..

 

……..mye for penga!!

 

 

 

20 kommentarer
    1. Dæven Kari, jeg sa det på tull!!!
      (Bare fordi du fortjener det altså, oi oi oi, jeg mente tåler det…)
      Hadde jeg virkelig trodd du hadde en blåveis, ville jeg vært avventende! Så pass hykler må jeg bare tillate meg å være!
      Har testet “empati” på FB og jeg skårer mindre enn gjennomsnittet. Derfor er det ikke min skyld om du ta deg nær av det jeg sier. Det er naturen!
      Jeg kan heller ikke garanterer at jeg aldri skal si flere vittigheter. Mange ganger blir jeg selv overrasket. Først og fremst, for å ha funnet på dem, men også for å ha turt å si det høyt….
      Jeg synes du er fin med blåveis Karidansa mi!

    2. Jøllebølle: Ha-ha, Jøllebølle! Det er aldri godt å vite når det gjelder deg!! 😉 Du er ikke bare BølleFRØ – du er ei ferdig utvokst (BIL)bølle!! Tok meg ikke SÅ VELDIG nær av det. Både DU og JEG har nok sagt verre ting! (Men vi er snille innerst inne….) Og som du sier : “Jeg kan le av meg sjøl…. jeg har ofte anledning……. 😉

    3. Litt problematisk det der med langsynthet og makeup, ja. Selv løste jeg det med å kjøpe et sånt forstørrelsesspeil som du setter fast på det vanlige speilet på badet med sugekopper. Da ser jeg alt, og sminken havner der den skal 😉
      Ha en fin uke

    4. Miss Imperfektum: Ja, jeg tror jeg skal gå til anskaffelse av et sånt speil etter hvert! Ha en trivelig uke du og – med eller uten sminke! 😉 😀

    5. Ha, ha…..og så blir en mer tydelig…har jeg tenkt. Når bryna mine blir mørkere blir jeg tydeligere, så slår jeg hælene mer i golvet når jeg går , for da er det ikke bare å pirke meg på nesen…he, he…
      Du har ikke kjent noe til dette da??

    6. BforB: Jo, når du sir det, så har jeg blitt flinkere til å være tydelig og ta opp ting i det siste. Det har imidlertid ikke slått meg at det kunne ha noe med mine markerte øyebryn å gjøre….. 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg