Marvin Med Midtskill

 

Marvin er snart fem år gammel. Han kom til oss da han var ca fire uker gammel. Da så han ut som et vanlig, korthåret marsvin. Han hadde en veldig morsom “verv” i panna, som gjorde at han så litt “pønkete” ut. Jeg syntes dette var så festlig at jeg overtalte Junior til å ta Marvin i stedet for broren,  som var litt mer “Straight” å se til.

I løpet av noen uker og måneder gjennomgikk Marvin en nærmest ekstrem forvandling….

Pelsen vokste…….og vokste…. og VOKSTE!!!!

 

Til slutt så Marvin slik ut……. 

 

I begynnelsen var Marvin ukependler. Han flyttet mellom to hjem , akkurat som eieren sin. Etter hvert ble det for slitsomt for ham. Han ble stresset av det……

Her hos meg bor det dessuten en katt som heter Violetta. Hun er sjarmerende, men dugelig bortskjemt. Hun tålte ikke å dele oppmerksomheten med noen………

En gang jeg satt i stress – lessen med Marvin på fanget, hoppet hun plutselig opp og bet meg i stortåa!

– Du skal ikke ha andre kjæledyr enn meg!!!!!

Det ble derfor bestemt at Marvin skulle bo på ett sted hele tida. Der må han dele oppmerksomheten med to katter, Snella og Mr.Thorvald, men de lar ham stort sett være i fred der han sitter i buret sitt….

 

På grunn av den voldsomme pelsprakten, må Marvin klippes i blant. Dattera mi, som er familiens Doktor Dyregod, er den som tar jobben med marsvinklipp.

Da hun kom hjem til påske, var Marvin nærmest handicappet av alt håret. Han satt ganske stille i buret……. og furtet…

Etter en runde med Fiskars kjøkkensaks, ble tilværelsen både lysere og lettere…..

 

 

Titt. – tei!! Nå vart det morosamt å leva!!! Marvin ser lyst på tilværelsen igjen!

I bakgrunnen skimtes katten Mr. Thorvald. Han holder seg stort sett på ærbødig avstand fra Marvin…..

 

 

 

10 kommentarer
    1. Så fin han var da..og jammen var det mye hår ja..så kan tenke meg han synes det var godt å få vekk fra øynene..så han får med seg hva som skjer..:))
      Har aldri hatt marsvin ..men de er veldig fine..men sikkert lurt å holde litt unna katten ja :))

    2. Nå har jeg lest og lest, sett video (kjempeartig) og fått flere dykk tilbake til ungdom/barndom. Jeg har kost meg skikkelig. Føler en får gode bilder på livet ditt :).
      Og dyr er kjempekoselig…..og arbeidskrevende, så veldig fint å få hjelp til slikt som pelsstell. Her i huset har vi fire katter og en hund, og oftest fungerer de bra sammen.

    3. BforB: Det er moro å dele litt – både fra fortid og nåtid. Sønn og Svigerdatter har hund. For litt siden skaffet de seg en kattunge, og hunden og katten aksepterer hverandre. Det er hunden som må være “Den Overbærende” i den relasjonen….. 😉

    4. Herlig marsvin, tøff sveis, og for et herlig navn til 😀 Marvin <3 Bra han har fått litt ro 🙂 HÅper dagen din har vært super Kari 🙂

    5. frodith: Ja, har hatt en rolig fridag – og fått tid til å skrive litt(som du ser) . Marvin er en herlig fyr. Når han er fornøyd “grynter” han. Når han er misfornøyd “Knurrer” han. Blir han sint GLEFSER han. Tydelig i både “Tale ” og handling…… Slikt liker jeg! Ønsker deg en fin kveld med Rotter og Høne. Fordelen med dyra dine er jo at de ikke trenger så veldig mye pelsstell……. 😉 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg