Sparktur på Skaraføre og Eftastur tel Elva!

 

Ja, på denne tida er det skikkelig “skaraføre”. De to yngste unga + Karidansen har vært på besøk hos bestemor i Elverum. På jordet, nedenfor garden der jeg er født og oppvokst, er det flott å ta seg en sparktur. I hvert fall hvis man ikke drøyer det for langt ut på dagen. I så fall blir det dårlig sparkføre!

 

2 x Ellen på sparktur……..

 

 

– Kari, du er ei ordentlig “Ryggsekk-dame!” 

Det har hendt jeg har fått noen sånne kommentarer!

Ja, jeg trives mye bedre med ryggsekk enn med veske. Derfor har jeg kjøpt meg en liten ryggsekk som jeg bruker som “håndveske”.

 

Her ser du hvem jeg har arvet DEN vanen fra……

 

Mor-Ellen og Karidansen på tur til elva….. med “veskene” på ryggen…

Er så utruli’ praktisk a’ serru’……

 

 

Bror’ min ordner med matauk til Skogens Konge………

Æljen er glad for å få litt variasjon i kosten…….

 

Jeg har tilbragt mange stunder nede ved Glomma. Det er noe eget ved å sitte ved ei elv…. Kanskje dukker det opp en andefamilie? Vi så ender på denne turen, men jeg var for treg med å ta opp kameraet!

Det er godt for sjela å sitte her……………

 

Det var ingen blomster som stakk opp fra snøen ennå, så støvlene til dattera

mi får gjøre nytta……. enn så lenge………..

 

 

 

 

8 kommentarer
    1. Jeg er også glad i å ha sekk, for ofte skal jeg ha med så mye at veska blir full…og tung å ha på en side… Kos med tur i sola <3 Jeg skal ut nå en liten svipptur,og se etter fugler 😉

    2. frodith: Ja, det du sier er vesentlig i forhold til sekkebruk framfor veskebruk. Dessuten er det godt å ha hendene fri – for eksempel til fotografering! 😀

    3. Så hyggelig å se bilder fra turen..og detså herlig ut å sparke i finværet 🙂 Veldig kjekt med sekk..noen ganger bruker jeg “rumpetaske”også jeg for å slippe å bære veske..men da er det ikke plass til så mye oppi da…hver til sitt bruk :)) Klem:))

    4. annebe: Takk! Ja, det er praktisk med rumpetaske eller sekk. Jeg har forresten slitt ut noen “Ryggsekkvesker” fordi jeg har en tendens til å putte for mye oppi… 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg