På Påskebesøk i et Bæssmorhem…..

 

– Bæstemor, nå lyt du passe deg, for nå kjæm pynten din på bloggen hennes mor!

Ja, advarselen var berettiget……. Jeg har jo vært bitt av blogge – feber ei stund, og ser motiver og historier “over alt”…….

Mora mi er glad i å pynte rundt seg. Dessuten er hun opptatt av gjenbruk og utnytting av ressurser…. Det bærer pynten også litt preg av noen ganger. Her kastes ikke i utrengsmål! Bæssmorhemmet har vært åpent for barnebarna i alle år. Her er det ingen som løper rundt med støvkluten og “skjenner” om det blir litt rot…….

 


Dette var en julegavedekorasjon som Mor fikk for to år siden.

Den eneste gjenlevende planta er ei julestjerne som har blitt våryr……

Så putter man oppi noen kongler og tørkede roser…….

og så blir det et helt nytt “Uttrykk” ……kan man si….

 


Litt i samme stilen – ikke redd for å mikse og trikse……

 

Egendesignet ullpledd. Dobbeltstrikket og tovet.

Designeren har strikket et sted mellom 20 og 30

pledd i ulike farger og mønstre.

Alle barn og barrnebarn har hvert sitt deilige, varme pledd!

 


Kjærlighetserklæring fra Vesle – Ellen til Store – Ellen.

Den passet jo utmerket som pynt på lampetten!

 


To små marihøner i vinduskarmen…….

men hva er det som stikker fram bak på ryggen til den ene…..?

 


Oooops! Skadet vinge….. Bestemor vet råd….

………..hun har jo plaster…….

 



6 kommentarer
    1. Ja, når man har blogget en stund, begynner man å se blogg-bilder og blogg-historier i de rareste ting 🙂 Det gjør jeg hvertfall 🙂

    2. frodith: Ja, det gjør man – og det er morsomt! 😀 Ok hvis vi kan inspirere hverandre på ulikt vis. Viktig å beholde litt av lekenheten til Det Nysgjerrige/Undrende Barnet i seg….. Det er for øvrig viktig å trø varsomt. Jeg har sjølsagt fått tillatelse av moren min – både når det gjelder bilder og omtale.

    3. Ja den følelsen kjenner jeg faktisk.. selv om jeg er fersk blogger..eller kanskje nettopp derfor 😛 Men har man det moro så skades ingen 😉 Ser jo det er mye kreativitet både til bloggere og i familien til de ellers 🙂

    4. dedicat: Vi må ikke bli så redde for å trø feil at vi blir helt handlingslammet. Jeg har gjort en del gedigne “Pianotramp” og “Salattråkk” gjennom historien. Jeg har sikkert verken gjort mitt sist tramp eller tråkk…. men litt mer bevisst og forsiktig har jeg blitt med åra…….. 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg