Moderne Mat/Knekkebrød i Kofferten & Kaviar i veska!!

 

I en alder av 52 år har jeg for første gang smakt……

 


Sushi……

 

Som innbarke’ Østerdøl er jeg litt skeptisk til sånne nymotens påfunn……..

Denne retten fikk jeg av sønnen min. Det var en sånn plastpakket, fiks ferdig sak som jeg bare kunne legge opp på tallerkenen. Ellers hadde jeg nok fortsatt vært en av dem som aldri har smakt sushi…… (Jeg la på et par sukkererter, så det skulle se litt mer festlig ut!)

Den grønne guffa, som er i plastkoppen, skal jeg aldri smake mer. Hele ansiktet skrumpet sammen da jeg fikk det i munnen……. Jeg har aldri smakt bensin, men jeg tror det smakte omtrent som det…. Det andre smakte faktisk….godt!!

 For noen år siden var jeg i Hellas for første gang. For sikkerhets skyld hadde jeg tatt med meg Ryvita knekkebrød i kofferten……..

 ……..sånn i tilfelle det ikke fantes noe som var etandes der jeg havnet…… I tillegg hadde jeg puttet ei tube med Kavli kaviar i håndveska….

Da jeg kom i sikkerhetskontrollen, skjedde det noe veldig brutalt……

Kaviaren ble tatt fra meg, og gikk rett i søpla! Som om ikke det var nok, så fikk jeg SKJENN av dama i sikkerhetskontrollen……

 

Det var en rystende opplevelse!! Jeg er opplært til at det er stygt å kaste mat, så jeg hadde lyst til å be sikkerhetsvakta om å ta med seg kaviartuba hjem, slik at den i alle fall kom til nytte for noen. Den var jo UÅPNET!

 

Men jeg turte ikke………

 

 


9 kommentarer
    1. Jeg har smakt sushi en gang..og faktisk eldste sønn som tok oss med på en restaurant i Trondheim. Og der var også noe grønt seigt noe som jeg bare ikke klarte å svelge. Og sikkerhetskontrollen jaaa.. glemte å pakke om da vi skulle til syden for noen år siden og hadde med et par esker med Prim. Jeg holdt foredrag for mannen i vakta og sa at når det var greit at melka var flytende da den kom ut av kua,, men det var den IKKE når den het prim. Men ,,, han skjønte ikke den han… sukk

    2. Jeg er veldig glad i fisk, men ikke sushi. Helt enig i at den grønne greia smaker vondt. Vet ikke om det er bensin smak da 😉
      Ja man må ha med seg litt krise mat når man er ute og reiser. Revita knekkebrød er alltid med hos meg også 🙂
      Ha en riktig fin dag 🙂

    3. Jeg har smakt sushi EN gang, og jeg har ikke tenkt å spise det så veldig mye mer heller. Jeg er fra midt i byen jeg , eller egentlig vokst opp på landet…men jeg liker det ikke uansett 😀 Jeg vil heller ha stekt mat ja…og hvertfall fisk 😉 Gresk mat er veldig godt da 🙂

    4. Herlig å lese, men sikkert ingen morsom opplevelse med den stakkars kaviartuben. Sushi synes jeg er veldig godt, men jeg bruker heller ikke stort av det grønne. Det er fryktelig sterkt alene i hvert fall. Når du spiser sushi på restaurant kan det være smurt på biten, men da passer det akkurat! De kan de som lager sånn mat. Tror nok det er noe man må vende seg til. Jeg likte det første gangen jeg forsøkte, men så liker jeg ris og skalldyr også da. 🙂

    5. Sushi er godt ja; og den grønna guffa, wasabi, liker jeg også, bare ikke for mye på én gang… det svir… 🙂 Du skriver veldig godt, og det er mye artig lesning her så jeg blir fast leser av bloggen din 🙂

    6. dedicat: Ha-ha. Noen har med kaviar og noen har med prim…… Jeg ble så redd at jeg ikke turte å si noe som helst jeg…. Er blitt litt mer reisevant, men synes det er deilig når jeg er ferdig ,med sikkerhetskontrollen……..

    7. Åse Helen: Jeg likte den greske maten veldig godt, men pleier å ha med noe i kofferten i tilfelle jeg kommer fram så sent at jeg ikke rekke å handle…(Er ikke så ofte på reisefot til utlandet, men det blir vel bort i mot en gang i året.)

    8. natheless: Tror kanskje det er bedre på sushi-bar en sånn plastpakket variant fra butikken….. Jeg er også glad i skalldyr og fisk, men jeg trenger tilvenning når det er “ny” mat! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg