På toget……….. Karidansen – et Fyllesvin???

 

Jeg har nettopp landet på Gardermoen etter en utenlandsferie.

Før jeg går ned på togstasjonen, stikker jeg innom TAX -FREE og kjøper kvota mi.

Inne på toget blir jeg sittende rett ved siden av et eldre ektepar. Det er lørdag kveld, og de snakker om morgendagen.

De skal tydeligvis på gudstjeneste……….

De ser veldig skikkelige ut. Mannen er kledd i bukse og blazer, mens kona har en slags terylene – lignende bukse og hjemmestrikket golfjakke. Det halvlange, grå håret er sirlig festet med en spenne på siden.

Plutselig gjør toget en skarp sving. Tax-free posen velter…….. og ut triller flaskene mine……….

– Klirreklirr og Klunketiklunk, sier det da de ruller nedover midtgangen i togkupeen.

Jeg spretter opp og skynder meg å få flaskene opp i posen igjen………. en smule ille til mote………..

(Kanskje uten at jeg egentlig burde ha noen grunn til det…….?)

Opptrinnet har ikke gått upåaktet hen. Nå synes Fruen ved siden av meg at det er på tide å komme med……

 Dagens Kunngjøring :

– Hun har visst vært og handlet! 

Det blir sagt så høyt og tydelig at ingen –  ABSOLUTT INGEN –  som sitter i togkupeen kan unngå å høre det!

Er det nå jeg bør be om Syndenes Forlatelse???

Jeg gjør ikke det……. Slett ikke!!

Utad later jeg som ingenting, men inne i hodet mitt raser jeg!

– Hva i all verden har den overreligiøse, pripne Kjerringa med å bry seg i forhold til mine handlevaner!

Etter ei stund er jeg i stand til å se det komiske i hele situasjonen……….og da er det nesten så jeg begynner å le høyt der jeg sitter.

 

Hvis Gjennomsnittsnordmannen hadde handlet like lite polvarer som meg, ville nemlig spritfabrikantene hatt magre kår……….

 

 


Syndens Hule……….

 

 

(Bildet er lånt fra Google)

 

 

 

9 kommentarer
    1. Ha-ha…ja, man må nesten le av folk når de er sånn…Det er liksom “nabokjerringa” som man kaller dem…Som stikker nesen sin overalt 😀 Stakkar spritfabrikantene 😀 Ha en nydelig dag og danse Karidansen <3 ut i sola 🙂

    2. Hehe, bare en liten trigger for å se om du bryr deg 🙂 Det kunne vært meg som satt ved siden av deg, for ut av munnen min kan det falle slike ord, uten at jeg tenker meg om, men ikke i en nedlatende tone da :))

    3. Mariann Sæther Tokle: Ha-ha! 😉 Det var tonefallet mer enn ordene. Det ble IKKE sagt med et smil om munnen… Snurpetrut og stram i maska!! Hadde noen glist godt og sagt :
      “Jasså gitt, du har vøri og proviantert, ser je”, DA hadde jeg glist tilbake og tonen hadde blitt ganske så gemyttlig!! JEG kunne også ha sagt det på DEN måten, nemlig! 😉 😀

    4. frodith: Det finnes vel ei Nabokjerring i oss alle – litt etter som hvilke knapper som blir trykket på… Karidansen har funnet fram støvsugeren i dag, for huset bærer preg av vårløysing. Her er vi nemlig litt slappe med å ta av oss på bena – for vi skal jo “bare” inn en liten tur. Regner med at du snart skal ut på flere foto-oppdrag, med eller uten Rottegjengen og Høne-Pøne!! Kos deg! <3

    5. Jeg synes det er kjekt med sånne som så åpenlyst kan tillate seg å være nedlatende ovenfor andre. Da tenker jeg som så, at kan de være så perfekt og være blottet for empati og normal folkeskikk, da må det være håp for meg også 🙂

    6. Virker som du var plassert ved siden av noen av det “snerpete”slaget der ja ..hehe..
      Jeg drar heller ikke opp kjøpsstattistikken på polet :))) Kos deg med siste påskedag og klem fra Mjøndalen :))

    7. dedicat: Tror absolutt det er håp for deg! 😉 Hun oppførte seg i tråd med sin tro….. Altså etter Pekefingervarianten med fokus på Synd og Skam! Alkohol kan jo føre mye vondt med seg, hvis man drikker så man blir “Overdosert”……..

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg