Kan det bli For Mye av Det Gode??

  

Vennlige bursdagshilsener kan det i alle fall ikke bli for mye av!

I dag har jeg fått mange av dem. Jeg har til og med fått tegning og eget blogginnlegg av Frodith. Jeg synes det er så flott at en person som kun kjenner meg fra bilde og blogg, tar seg tid til å vise slik omtanke. Det er fort gjort å “Bli seg Sjøl Nok” når en er en ivrig skribent. Det er viktig å “se” andre også! 

Tilbake til overskrifta : Kan det blir for mye av det gode???

Hvis det kjennes ut som om det har blitt for mye av NOE, så er det vel ikke lenger av det gode??

La meg komme med et eksempel : Jeg har truffet Mr. Wonderful !!! Han simpelthen OVERØSER meg med komplimenter, tekstmeldinger, blomster og gaver så jeg blir helt ør. De tre første ukene er det bare herlig! Så kan det begynne å bli slitsomt…

For da sniker det seg inn en liten tvil : Elsker han meg virkelig så høyt som han bedyrer sånn ca 33 ganger om dagen, eller trenger han støtt og stadig en bekreftelse på min hengivenhet og kjærlighet? Er det et kontrollbehov som ligger bak –  en slags avhengighet??

Dessuten : Speiler vi hverandre……?

Det er fort gjort å gå i den grøfta når en er kjærligheteshungrende og bekreftelsessøkende som få…….. og det kan slå begge veier…… på mer enn en måte.

 

Da blir ikke det, som først kjentes veldig bra, Av Det Gode lenger!

MEN : For mye av Ekte, Oppriktig og Betingelsesløs Varme og Kjærlighet, kan det aldri bli, verken mellom enkeltmennesker eller i verden for øvrig!!

 

JAAAAA. det kan det!!!!

Dette skiltet henger på stuedøra mi…. Det er litt sånn ….rampete….

……….på en GOD måte, synes jeg!

 

 


6 kommentarer
    1. Egentlig så burde mye godt aldri være for mye, men kommer vel an på hvordan deg gjøres det også. Kan vel kanskje bli “kleint” som de sier, om det blir for mye 😀

    2. Det kan vel i utgangspunktet ikke bli for mye av det gode, men har da sett tilfeller hvor personer har endret seg i negativ retning når det blir for mange goder.

    3. Et supert skilt det der som får en til å tenke etter. Ja, man har rett til godhet mener jeg. Denne gangen var det din tur da og der fortjente du. Hyggelig jeg “fant” deg på fødselsdagen din. Uten Frodith hadde jeg nok brukt tid før jeg hadde kommet inn på din blogg. Ha en fin dag videre 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg