Når Nøden er Størst…….. er Gode Råd dyre……..

 

Når man sliter med angstnevrose er man villig til å prøve mye rart! Det var i alle fall jeg!! Drømmen var å finne en hurtigvirkende kur eller trylledrikk – og så SIMSALABIM – så var alt bra!!!

Jeg kontaktet alle mulige (og umulige) personer over det ganske land. Ett sted måtte det vel være hjelp å få???

En gang ringte jeg til en Healer fra Trøndelag.

(For ordens skyld : Det var IKKE han fra Snåsa. Jeg prøvde å ringe ham noen ganger også, men jeg kom aldri i gjennom på telefonen……..)

Trønderen var en vennlig og sindig kar. Jeg fikk to råd :

Råd nr 1 : Knyt en rau oill – tråd roinnt stortåa og ligg’ me’n heile natta…..


Sånn……

Så da gjorde jeg det……..

 

Råd nr. 2 : Stå opp grytidlig på morran, plukk fem bjørkeblader med morgendugg   –  og spis dæm!

 


Fem om dagen…….

 

De bjørkebladene var utrolig seige, egentlig… Jeg lurer på om det var litt for langt ut på sommeren, slik at de hadde gått ut på dato???

I alle fall hjalp det verken med ulltråd eller bjørkeblader. Jeg hadde vel ikke den helt store trua…. sånn innerst inne…..

MEN om jeg hadde hatt det, så tror jeg at det hadde virket!! Tro kan flytte fjell!

 

Jeg er i gang med å søke på ulike jobber for tida. Det er ikke ALT jeg har bedrevet som jeg har skrevet opp på CVen……. for å si det på den måten….

Hvis en potensiell arbeidsgiver går innom bloggen min, så kan det vel hende at jeg går glipp av et intervju???

 

Forresten, en så snever arbeidsgiver vil jeg ikke ha, så da er det like greit, kanskje….??

 

 

 

 

8 kommentarer
    1. Hehe så morsomt at du forsøkte 🙂 det ligger nok mest i trua ja, hadde jo vært flott om det fungerte! Bjørkeblader, usj :)) lykke til med jobbsøking!

    2. Ja, man vil absolutt ha en arbeidsgiver som tåler litt rød tråder på tærne og litt spising av bjørkeblader i spisepausen 🙂 Man skal være litt open-minded. Og tror man som du sier, så kan mye skje 🙂 Men jeg er nok litt som deg,tror ikke så veldig på sånt 😀

    3. frodith: Jeg er absolutt alternativ av meg! Når Livet Går i motbakke, kan det imidlertid være fort gjort å kaste seg på de merkeligste ting…. Dette var jo temmelig uskyldig, tross alt. Det er mange, både innenfor helsevesenet og innenfor det alternative som påberoper seg “Monopol på sannheten”. Det er skummelt! 🙂

    4. Nå har jo ikke jeg akkurat vært i det ”røde ulltråd moduset” og den siste bjørka er saget ned her på tomta.. så da ligger jeg sikkert dårlig an 😛 Men når det gjelder jobb..så har jeg erfart at de fleste arbeidsgivere tenker ”tut og kork” når det er snakk om å erstatte folk. Altså,, en ”kork” ut og en ny inn som passer i ”tuten’. Men det er vel det motsatte som burde gjøres,, for å skape utvikling og forandring. 😀 Men selv her finnes antagelig ikke den evige sannhet 🙂

    5. dedicat: Nei, den evige sannhet finnes vel på de færreste områder….. Jeg liker å tøyse med ting som i utgangspunktet var veldig alvorlig….. når jeg har fått det på tilstrekkelig avstand. Dette begynner å bli en del år siden. Nå kan jeg le av det, sjøl om det var svært lite moro da det sto på som verst. Jeg har stor sympati med folk som sliter, for jeg vet hvor vondt det er å ha det sånn.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg