Kari & Bil….. er (ikke) sant! Første kapittel…….

 

– Nå skjønner je deg hvis du vil ha SKILSMISSE, altså!!!!

Jeg hadde nettopp kommet stormende inn på soverommet der Gubben lå og hvilte før han skulle ut og ta “Æftasstellet” i fjøset.

Jeg hadde nemlig bulket Caravellen vår  for andre gang i løpet av EN MÅNED!!!!

I slike tilfelle er det ikke mye moro å komme hjem!! Derfor tenkte jeg at det var best å ta Tyren ved Hornene med en gang…….

Gubben gløttet opp………. så sukket han tungt…….

– Har du bulke’, att, nå a’…. ? Kari  – du lyt lære deg tel å bruke sie’speila!

Å jasså!! Var ikke de bare til pynt ???

– Je skar ALDRI kjøre denna DRITTBILEN no’ mer!!

Nei, for det var selvfølgelig bilen sin skyld alt sammen. Alt for stor……… og med alt for dårlig sikt bakover…….

Det ble ingen skilsmisse…… før flere år senere……….

Jeg måtte pent bite i det sure eplet og fortsette å kjøre DRITTBIL.

Jeg tror faktisk dette var siste gangen jeg bulket DEN bilen……….

 

 


Slik såg’n ut… Grønnjævel’n…….

Det er itte BÆRE å få parkert no’ slikt….!!!


 

 

3 kommentarer
    1. ..hehe..ja den var litt stor …så der var helt sikkert bilens skyld 🙂 Jeg kjører en sånn passe stor golf jeg..så det går stort sett bra..men har rygga inn i en søyle i et parkeringshus en gang…men jeg har jo kjørt bil i ca 35år…så litt må man jo regne med …Ønsker deg en fin lørdagskveld:))

    2. annebe: Ja, litt må man regne med. Jeg føler at jeg har brukt opp kvota etter at jeg kjørte den bilen…… Nå har det gått bra i mange år… bank i bordet. God lørdagskveld! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg