Danse, danse Dokka mi!

 

Jeg elsker å danse!!

Da jeg skulle finne ut hva slags navn jeg skulle ha på bloggen, lurte jeg fælt…

Filosofia????  …….for jeg filosoferer jo mye………

Teskjekjerringa???? Ja, jeg føler meg litt som Teskjekjerringa i blant. Plutselig så skjer det ting som tilsynelatende er helt ute av min kontroll

…… og da blir det skummelt å være meg!!

 

Nå var det tydeligvis flere som hadde tenkt de samme tankene vedrørende navn på bloggen –  for begge disse navnene var allerede opptatt da jeg sjekket det.

Karidansen  var et kjælenavn min morfar brukte på meg. Jeg husker ham bare så vidt. Han døde da jeg var tre år.

 

Karidansen – ca tre år  – med Petter- dokka på fanget og “Hønn i panna”  –

etter et ublidt møte med peismuren……

 Men altså : Jeg er VELDIG glad i å danse.

Jeg har ikke LÆRT så mange forskjellige danser eller trinn. Det er mest gleden over å bevege seg til ulike rytmer.

Jeg er langt fra den ideelle dansepartner…….

Jeg har nemlig blitt litt ustyrlig med åra og har en tendens til å ville gå mine egne veier…….

I og med at jeg ikke har lært så mange trinn, er jeg også litt usikker. Jeg kan bli stiv og keitete og redd for å trø feil.

Da blir det vanskelig å danse i takt og få til et samspill……….

Jeg har opplevd å bli tråkket på tærne noen ganger også. Det er vondt!! Jeg liker ikke å danse for tett……..da får jeg fort følelsen av å bli holdt i ei skrustikke………

…………… og at dansepartneren blir for dominerende slik at jeg ikke får NOE spillerom.

 

Jeg liker at det er en som er stø, sikker og tydelig når han fører. Da blir jeg trygg og avslappet. 

Jeg vil ha en dansepartner som er leken – en som finner på sånn passe mye sprell!

 

Jeg blir nemlig engstelig og forknytt….. hvis det blir alt for mye……

 

………..slinger i valsen………..

 

 

Nå er det like før katta hoppe’ opp i glaskarmen…..!!

 

 (Bilder : Privat og fra Google)

 

20 kommentarer
    1. Der er vi ganske forskjellig. Jeg liker ikke å danse. Ser ingen hensikt med dansing. To mennesker som holder hverandre, gjør forhåndsdefinerte bevegelser, stakkato bevegelser til enten trommer eller rytmegitar. Og så skal man liksom være så blid når man danser. Hvorfor det? Mulig jeg er en raring, noe jeg ikke ser helt bort i fra, men dans er ikke min favoritt nei. Hvorfor er det for det meste jenter/kvinner som liker mest å danse?

    2. rteworld: Jeg liker nok aller best å danse slik som man gjorde i min ungdom! Hver for seg slik at jeg virkelig kan utfolde meg. Da føler jeg meg som DEN dansedronninga! Er det en kar som er stø til å føre, og ikke “fjoller” alt for mye eller er innpåsliten, så synes jeg det kan være moro OGSÅ. Ellers var det vel en aldri så liten symbolikk i dette innlegget…Det handlet ikke BARE om dans, lissom…..

    3. Jeg elsker å danse. .. men gjør det 7kke mye lenger 🙁 lissom ingen andre som liker det. … jaja…. har gått endel swingkurs og også et linedance-kurs…… savner å danse, ja! 🙂

    4. Herlig du. Dans på på egenhånd om du ikke finner en som passer! Fin trim da!!!!! Vakkert bilde av veslejenta. Stakkars har slått seg,men smiler like fint!

    5. Jeg er ikke så glad i å danse, hvertfall ikke par… Men heller ikke så mye alene…Men kommer det noe gammel ABBA, så kan det nok hende jeg spretter opp 😀

    6. fruensvilje: Ja, jeg er fornøyd med bloggnavnet mitt! Jeg trodde du var mer striks enn som så da jeg så DITT bloggnavn for første gang, men nå ser jeg at du kan være bestemt, men samtidig vennlig raus og real! 😀

    7. Jeg er ikke så glad i å danse, og hvis jeg en sjelden gang er på fest så er min største frykt å bli bydd opp. Det går til en viss grad om han er god til å danse swing og kan føre skikkelig, for jeg har nemlig gått på swingkurs en gang (mest fordi alle andre gjorde det). Husker forresten moren min ville ha meg på dansekurs da jeg var liten, og jeg nektet plent!

    8. Hanne Beate: Jeg nektet også å gå på danseskole!! Jeg kan kjenne på en viss frykt i forhold til å bli bydd opp, fordi jeg har problemer med å slappe av…Det tar jo litt tid å “Bli kjent”på dansegulvet også! 😀

    9. Det er gøy å danse:) Mannen min er veldig flink til å danse, jeg er dessverre ikke så flink, så jeg føler meg litt som ei fille dokke som henge og slenger rundt. ha,ha… Så fin historie om navnet ditt:) Koselig å bruke noe som morfaren din brukte da:) Ønsker deg en fin kveld;)

    10. Må slutte meg til første innlegg fra rteworld her. Det eneste som får meg til å bevege meg etter musikk er når musikken blir så høy at jeg må gå ut av rommet. Men av og til må man jo bare og jeg har kommet fra det foreløpig

    11. Tubapappa: Koselig med mannfolk som kan ta seg en svingom, men samtidig er det også ok at man våger å si at man føler seg ubekvem med aktiviteten! (Som jeg skrev om i et innlegg i går! 🙂

    12. Jeg har alltid likt å danse, men dessverre har det blitt mindre med årene av gode grunner. Men vi har dansa veldig masse. Jeg kom ikke så langt at jeg lærte meg swing ordentlig.. men hvem vet hva man finner på en vakker dag 🙂

    13. dedicat: Du ser da “Leug”og spretten ut (Husker bildet du la ut i treet) Swing er moro, men jeg kan det heller ikke så godt! Jeg danser best alene! 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg