Sjølerklært Mannfolkhater!

 

Ja visst er jeg det!!

Jeg vet nemlig AKKURAT hvordan menn er, jeg!!

De er noen egoistiske, sjølgode, lavpannede individer som KUN er opptatt av seg sjøl, jobbene sine, hobbyene sine og – ikke å forglemme…..

…………. kjønnsdriften sin!!

Dette gjelder særlig menn på min alder….. og de som er ENDA eldre!! 

Gamle Gubbegriser vil bare ha seg et underdanig Kvinnfolk som skal stryke dem med håra og fortelle dem hvor flinke og vidunderlige de er!

Ei som gladelig tar på seg vervet som kombinert Husmor&Elskerinne.

Lykkelige parforhold eksisterer ikke!

De som påstår at de er lykkelige, lever på en illusjon. De er så usjølstendige og redde for å være alene, at de er villige til å utslette seg sjøl for å få leve i……

………..Tosomhetens trange FENGSEL!!

Å nei du – ikke prøv å motsi meg!!

Du må gjerne fortelle meg om hvor lykkelig du er med din kjære……

………….men TROR jeg på deg???

Ikke ETT sekund!!

Det er nemlig JEG som har monopol på sannheten her!

For jeg VET!!

Jeg har ERFART!!!

 

Alle Bitre, Forsmådde, Bedratte, Desillusjonerte og Resignerte Kvinner & Menn i Norges land :

Foren Eder!!

Så kan vi utveksle Sut og Sorg, Eder og Galle.

Sammen skal vi skape en bedre verden!

Her er mitt første bidrag til denne Unionen – et dikt jeg skrev i høst. 

Det er inspirert av meg sjøl og mine likesinnede!!!

 

Dikt tel et vettskræmt mannfolk

(frå et vettskræmt kvinnfolk)

 

Je er slettes itte fali’ – je er like redd som deg…..

Je har snuble’ je har døtti – je har slått og skrubbe meg!

Mannfolk er no’n Slabbedasker.

Døm kan dra dit pepper’n gror!

Sjøl om døm sætt opp tøffe masker – vil døm bære ha ei mor…….

 

Je er sjølstendi’ og sterk, je – ordner opp og fikser ALT.

Hvis je træff et mannfolk-mehe – vil je tru det blir fatalt…….

Sku je råke på en Branne – en slik derre Brauti – Per

– ja, da blir det Krig på Landet

og je tenkjer : ALDRI MER!!

 

Så – nå sitt je her me’ katta…..

om je gir a’ mat og stell,

er a’ fred’li hele natta,

Snill og Kjælen attpå tell…….

 


Du ock jag, Violetta……

 

9 kommentarer
    1. Ja nå åpna jeg kommentarfeltet i ren vanvare her.. For plutselig så fikk jeg en følelse av å ”tråkke inn i et minefelt med finmaska nett av snubletråder. Hadde presten stilt med ei så til de grader overbevisende preken, servert rykende fersk fra de indre organer som dette….. da hadde jeg jaggu blitt religiøs på flekken. Men nå tør ikke jeg si noe mer her,, for da smeller det vel både forrann og bak meg 😛 pjuhhh,, Ka ho sa…? ”Gammel gubbegris var,,det..” akkurat ja,,

    2. Herlig dikt ! Og hetlig lekse du fikk ut før der også 😀 Klart du har monopol på sannheten 😉 Fea spøk til alvor, alle forhold er beintøff jobbing og ikke en evig dans nei. Kos deg med katten <3

    3. Artig dikt og søt katt ..;)….ja ..nå er jo jeg spesielt heldig med mann som du veit..hehe..eller han med meg…
      Neida alt er ikke rosenrødt, men tror jeg er den vanskeligste å leve med av oss to her i huset….
      Virker som du har en god porsjon selvironi..og måten du forteller på,den liker jeg godt :))
      Ha en fin mandag videre :))

    4. annebe: Ja, litt galgenhumor skader ikke! Jeg syns det er kjempekoselig med deg og mannen din for dere gir jo håp til oss andre – som har med oss litt av hvert i bagasjen! Ha en fin kveld du også!! 😉

    5. frodith: Ja, jeg koser meg med katta. Hun og jeg er to alen av samme stykke… Litt sånn rampete og uberegnelige…….. men noen ganger så MALER vi også…..

    6. dedicat: Ja, bare pass deg, du!!! Du skal ha ros for MOTET ved å gjøre gode MINER til slett spill …….. Jeg tror du er en av de BEDRE … for å si det sånn….. 😉

    7. pjuhh,, takk skal du ha 🙂 Jeg fikk noen tanker i drivhuset om at nå hadde jeg tråkka i salaten med den fleipe kommentaren til deg. Jeg har jo levd såpass lenge at jeg vet at livet er tøfft på så mange måter for mange. Og det skal man ikke fleipe med. Det finnes ingen ekteskap eller forhold som er en dans på roser. Jeg har jo vært gift i 44 år til høsten, og det har vært både unnabakker og oppoverbakker og en god del med flatmark også. Men vi har nå kommet oss fremover. 🙂 Ha en fin kveld…

    8. dedicat: Dans på roser er det ikke for noen. Ikke hele tida i alle fall. Opplever en ikke noen kuler i motvind, så tror jeg ikke en setter så pris på medvinden heller. Da tar en den fort som en selvfølge. Det gjelder i alle sammenhenger i livet! En god kveld ønskes deg og Madammen!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg