Feit&Teit??

 

Hu er ung og hu er deilig

og  hu syns det er beleilig

å ta fram no’n Sannhetsord

åt ei Feit & Gammal Mor :

 

– Du er dustete og feit

du er rett og slett litt teit!

Sjå å få på deg en BURKA,

Stygge, fæle Gamle Purka!

 

JE har stålpupp under blusa

JE har sprættrumpe i trusa

JE har lov å te meg fram

– uten blygsel – uten skam!

 

DU kan gå og gjømme deg!!

            DU er alt for stor og brei………….

 

 

Dette diktet ble til på grunn av en kommentar som sto under et innlegg jeg leste i går.

Jeg vil herved takke vedkommende for at hun ga meg inspirasjon til å skrive disse dypsindige ord!!


10 kommentarer
    1. Meget treffende dikt, du. Det er dessverre ikke alle som har forstått at det ytre ikke nødvendigvis gjenspeiler det som finnes på innsiden….. En pen innpakning garanterer ikke at det som fins innenfor ikke er pill råttent…. Slemme kommentarer sier jo mer om den som kommenterer enn den som blir kommentert, men slemt er og blir det uansett….

    2. Fantastisk. Du er flink med ord 🙂 Et flott dikt ut av ord som i utgangspunktet nok var ment for å såre.
      Det er kanskje et dikt om meningen til enkelte bloggere …… som dikt er det flott 🙂
      snakkes

    3. aldelesheltvanlig: Takk! Jeg er av den oppfatning at man i enkelte settinger kan holde sine tanker og meninger for seg sjøl. Stygge kommentarer om andre kan man spare seg – uansett om det gjelder utseende eller noe annet. Jeg er lut lei av Sjøldiggingstrenden i forhold til Ung, Pen, Vakker og Vellykket. Hva slags verdier er det vi vil legge vekt på i samfunnet?? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg