Man tager hva man haver……

 

 Moren min er ganske så oppfinnsom. Jeg vil våge å påstå at hun er godt over gjennomsnittlig god til å finne praktiske løsninger. Hun har tegnet huset hun bor i. Dessuten har hun tegnet forslag, til både ominnredning av kjøkken og til ombygging av hytter og hus. Oppdragsgiverne har (så vidt jeg vet) alltid vært svært fornøyde!

 Hadde mor vært født 30 år senere (og dessuten vært mann!) tror jeg kanskje hun hadde valgt å bli arkitekt.

Dette var synet som møtte den yngste sønnen min og meg da vi kom på besøk til henne i fjor sommer. Vi lo godt begge to, og Junior måtte forevige Bestemors “Oppfinnelse”!

 

Man tager : Ett “grepp” , litt skumgummi og en hageslange..

VOILA!!!  =  MORMORS VANNSPREDER!!


 

De praktiske genene har, definitivt, ikke gått i arv til hennes yngste datter. Jeg er litt mer sånn : “Ti tusen tommeltotta………..”

 

MEN : Det er lov å prøve seg lell!

 

Da den yngste sønnen min ble konfirmert i fjor høst, fikk skapdøra til kjøkkenbenken sammenbrudd midt i den verste middagstrafikken………

Kjøkkeninnredningen er fra 1969 og “Er te’ nedfalls og søkk i saman,” som Stanley Jacobsen synger i “Skigardsvise”.

 

Etter konfirmasjonen fant jeg denne løsningen på problemet :

 

Man tager : Ett stk avdanket skaft fra ungas 17. mai – flagg. En bit voksduk

fra JYSK, og to “Krokskruer”  = ny “skapdør” til kjøkkenbenken.

Legg merke til hvordan bunnfargen i voksduken (I alle fall NESTEN) matcher gulvbelegget!

Total pris for herligheten : Ca kr. 30,-


Denne oppfinnelsen er kanskje mer fancy enn funksjonell. “Skapdøra” har en lei tendens til å gå av hengslene når jeg skal kaste noe i matavfallet.

Uansett er dette bedre enn fullt innsyn!

 

Moren min har forresten tegnet en kjempesmart, ny kjøkkenløsning…………

 

……….. men så er det de penga, da……….

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 kommentarer
    1. Du verden! Det får man si var oppfinnsomt gjort av din mor 🙂 Genialt jo!
      Jeg vil jo si at din oppfinnsomhet når det gjelder å reparere den skapdøra var kjempebra også 🙂 Man tager det man haver 🙂
      Ønsker deg en kjempefin torsdagsettermiddag 🙂
      Hilsen Toril

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg