Fotbaill’n dein e’ roinn…

 

Dårlig spæll, mein likevæll –

får vi mang ei hærli’,

mang ei hærli’,

mang ei hærli’

stoinn!

 


Der satt’n !!!

JAAAAA!!!!!

 

Jeg har nettopp sittet og hørt på denne låta på Spotify. Ganske herlig tekst i grunnen….. Åge Aleksandersen har nok vært på mange fotballkamper og sett og hørt mye fra både banen og tribunen ; DET er det ingen tvil om!

Hvis alle var like lite interessert i fotball som meg, så ble det nok temmelig glissent på fotballtribunene rundt omkring…… Jeg har aldri skjønt hvorfor utallige mennesker rundt om i verden synes det er SÅ stort å se på at en gjeng med menn (eller kvinner) springer rundt etter den samme ballen.

Da jeg var ung og svært (Les : enda mer enn nå) bastant i mine meninger, snakket jeg ganske så foraktelig om fotballidioter. Når jeg syntes fotball var uinteressant, så mente jeg at alle, som hadde en smule vett i skallenburde mene det samme!

Sånn tenkte jeg om mange ting……

Noen synes sikkert at det å blogge er ganske så meningsløst…. Det må da vel gå an å bruke tida si på noe mer fornuftig????

Vi er forskjellige, og det er med på å skape et mangfold……… 

 Jeg tror det er viktig å være litt allsidig! Det blir fort kjedelig – og litt slitsomt – å være sammen med folk som støtt og stadig snakker om det samme.

 Det er ikke alle blogger jeg synes er like interessante. Likevel er jeg innom mange forskjellige blogger. Jeg tror at det å lese bloggene til folk som er opptatt av helt andre ting enn meg er med på å utvide horisonten min. Kanskje kan det bidra til gjøre meg mer ydmyk og tolerant……

 

Det er ofte enklest å mene mest om det man vet minst om……..

 

 

 

2 kommentarer
    1. Jeg var nok interessert i fotball en lang periode, og har jo spilt litt selv både som gutt og bedrift. Men jeg mistet interessen når jeg fikk observere elitespillere med nesa til værs og godt betalt, som ikke skjønte at de hadde en jobb å gjøre på ”90 minutter” pr uke i sesongen. Da bør de kunne henges opp til tørk etterpå.. mener nå jeg… Men nå mener nå sikkert mange at jeg burde finne på noe annet å tøve med enn dette.. så da er det ikke lett 😀

    2. dedicat: Ja, det er delte meninger, og vi må respektere at vi er forskjellige. Jeg synes imidlertid at det “tar av” ganske voldsomt med fotball noen ganger. Det virker som om det er det viktigste i hele verden for mange. Idrett på topplan dreier seg generelt veldig mye om penger.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg