Hva synes du om…..+ navn på blogger…..?

Jeg ser et innlegg med denne tittelen. Jeg tenker først at det er et innlegg som er til forsvar for bloggere som opplever å få mange stygge kommentarer rettet mot seg.

Med andre ord :

 Et innlegg der bloggeren tar avstand fra dette fenomenet………

 

Men….. NEI, dessverre………

Det er nettopp kritikk av en navngitt blogger vedkommende lirer ut av seg.

 

Den og den fortjener ikke å være i toppsjiktet på blogglisten fordi………blablablablabla……..

 

De som er på toppen av blogglista er der fordi det er mange (som av ulike årsaker) leser bloggene deres! Om det er blogger vi ikke liker – så er vi så heldige at vi kan la være å lese dem!

BASTA!!!

 

Så kan vi, som er et godt stykke lenger nede på lista, synse og mene hva vi vil – både om disse personene og om bloggene deres…….

…….så lenge vi ikke legger det ut offentlig…….

 

Det har nemlig så sørgelig lett for å ende opp med hetsing og skittkasting!!

 

Hvorfor er det, tilsynelatende, så om å gjøre for mange av oss å rakke ned på dem som oppnår mer enn det vi gjør sjøl??

 

Vi kan vel ikke være bittelittegranne misunnelige av oss, vel…???

 

Fy Søren – hva er det hun har som ikke jeg har a’ liksom……….??!!

 

MISUNNELSESVERS

(Mel. “Can – Can”)

Døm har no’ som itte je har,

je får magakatarr,

je blir sint –  for døm har rævva mætt tå peing!

Je vil ha et liv i luksus – væra me’ på båt-cruise,

læ’va livet mitt i sus og dus i sus og dus i sus og dus….


SANN!

 

Åååååååå……..Er hun noe bedre enn meg, a’ lissom…..??



 

7 kommentarer
    1. Ja jeg synes heller ikke noe om å henge ut bloggere offentlig. Den diskusjonen kan man ta face to face med den man ønsker. Det beste er jo å ikke lese blogger man ikke liker for det finnes jo så mange å velge i. Ha en riktig så god helg 🙂

    2. Åse Helen: Ja, det er nettopp det. Vi har et valg. Å baksnakke eller henge ut noen er også et valg. Vi kan kjenne på misunnelse i blant. Så er spørsmålet: Vil vi la denne følelsen få blomstre fritt, eller vil vi ta tak i den – og jobbe litt med oss sjøl? God helg!

    3. Som deg lurer jeg også på hvorfor man skal rakke ned på andre…mange innlegg jeg synes er tåpelige eller ikke liker av andre grunner..men det holder for meg å tenke det..også kan jeg også tenke at den som skrev det har en helt annen livssituasjon enn meg eller liker å skrive om andre ting…og folk som leser er jo også “ute etter” forskjellige ting..så man velger jo bare å lese det som passer for seg 🙂
      Og den sangen over her var jo morsom…jeg sang den for jeg kan jo melodien..hehe..
      Kos deg videre i helga 🙂 🙂

    4. Hei, hei!
      Jeg må si meg helt enig! Det er så unødvendig å henge ut blogger ved fult navn. Hva om personen denne bloggeren ønsker å være anonym? Det å være en anonym på nettet er en rettighet vi har. Mange stiller nok seg spørsmålet om hvorfor bloggere velger å henge ut andre bloggere med fult navn. Tror misunnelse er svaret på det. Jeg reagerte på en blogg her på 40 + i går som publiserte navnet på en annen blogger, og ut fra innlegget syntes jeg det var å henge ut den bloggeren som ble nevnt med navn i blogginnlegget. Voksne bloggere over 40 år gjør bare ikke slik, for jeg mener voksne bloggere skal være et forbilde for de unge bloggerne.
      Tusen takk for at du tok dette opp, for det er et viktig tema dette.
      Ellers vil jeg si at du har en kjempekoselig blogg 🙂
      Ønsker deg en kjempefin lørdagskveld 🙂
      Hilsen
      Toril

    5. Toril: Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Ja, vi skal ha i bakhodet at vi ,ut fra alder, kunne ha vært foreldrene til mange av de som blogger.

    6. annebe: Ja, her er det så mange, ulike blogger å velge i at de fleste finner noe som passer for seg. Jeg synes også det er spennende å lese blogger som er litt utenfor “mitt felt”. Da får jeg utvidet horisonten min – og det har jeg bare godt av! Fortsatt god helg! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg