Karis Treningsstudio!

Jeg befinner meg på et treningsstudio. Jeg har på meg den svarte treningsoverallen med “Kner og Ræv ti”.

Jeg har koblet meg på tredemølla og labber trøstig i vei – akkurat passe fort – slik at den halvgamle, støle kroppen ikke får aldeles sjokk!

 På tredemølla ved siden av meg løper ei ung, snerten snelle. Hun kan kanskje være rundt 18. Hun er omhyggelig sminket –  og ulastelig antrukket. Sjokkrosa ettersittende singlet og ei treningsbukse som ikke overlater noe til fantasien. Kroppen er spenstig og rumpa er spretten!

 

Misunnelig??? JEG??!  Nei, nå får du jammen gi deg!!!

 

Nei,  jeg er faktisk ikke så veldig misunnelig. Det er mye enklere å være meg enn det er å være henne……. tror jeg i alle fall…..

Jeg trenger ikke fundere lenge på hva jeg skal ha på meg når jeg skal på trening. Utvalget mitt når det gjelder moteriktig treningstøy er temmelig begrenset. Ikke trenger jeg å tilbringe lang tid foran speilet i garderoben heller –  for jeg har ikke lært å sminke meg. Det betyr ikke at jeg ikke klæsjer på litt stæsj etter beste evne, sånn av og til, men jeg er ikke AVHENGIG av å tegne opp fjeset mitt før jeg går ut blant folk.

 

Rett foran meg bedriver en mann i 60-årene intens styrketrening. Det er armene som står for tur nå. Her løftes det jern!!! Svetten driver og blodårene i pannen svulmer!

Innimellom titter han bort på meg for å se om jeg følger med på anstrengelsene hans.

Joda, jeg gjør jo det, men jeg kjenner at FjortisFniseKari er i ferd med å komme på banen…….

 

Herreguuuudforentoskaltså…… Tihihiiiiiiiiiiii…….. 

 

JAAAAA …… det er fryktelig dumt og barnslig av meg! 

Til mitt forsvar : Jeg kikker IKKE bort på sidekvinnen for å invitere henne til Felleskap i Fnisegjengen.

 

Det er på tide å forlate åstedet  – trolig for godt…….

 

Det er over ett år siden jeg var på treningsstudio. Jeg har funnet ut at det er en treningsform som ikke passer meg.

I stedet har jeg laget mitt eget, sammenleggbare treningsstudio på stuegulvet. Der trener jeg 15-20 minutter yoga (nesten) hver dag.

Nei, det er ikke mye – MEN det hjelper. I løpet av det halve året jeg har holdt på, har jeg merket en tydelig forskjell:

 

Jeg er blitt litt sterkere og litt smidigere.

Akkurat nok til at jeg klarer å holde motivasjonen oppe til å fortsette……

Nå skinner sola i vinduskarmen – a’ Kari træner som aldri før!

Ho ligger langflat og strekker armen

og løfter bena…….. så høgt a’ tør………..

 

7 kommentarer
    1. BforB: Nei, yoga er veldig fint. Det finnes jo mange typer yoga. Den måten jeg har lært er en rolig form med mye fokus på pust. Det gikk ikke mange uker før jeg kjente såpass forskjell at jeg ble motivert til å fortsette! 😀

    2. Linn helen Solbakken fjeld: Takk for det. Jeg tok en kikk på siden din. Jeg tror Aloe Vera kan være et godt tilskudd. Jeg bruker imidlertid allerede et produkt som jeg er godt fornøyd med. Derfor er det ikke aktuelt for meg å bestille noe mer eller noe annet pr. i dag.

    3. Hærlig!! Måtte no le her for meg selv, synes jeg så deg for meg der på treningssenteret 😀 Ønsker deg en vidunderlig uke.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg