Jeg skal ALDRI…………!

Det har vært mange ting jeg aldri skulle gjøre……..

For eksempel skulle jeg aldri bli nødt til å gifte meg….. Da jeg var riktig ung og grønn, var jeg god til å holde moralprekener for venninner som ikke var like skikkelige som meg! Ja, for jeg mente at det var visse ting man burde vente med til etter at man var gift!!

NEMLIG!!

På bryllupsdagen min var jeg skikkelig kvalm og uvel – og det skyldtes nok ikke bare nerver…..

Knappe seks måneder etter at bryllupsklokkene klang, ble jeg mor for første gang……

Jeg hadde et aldri så lite forklaringsproblem da, gitt! Det var nok noen som ikke helt klarte å dy seg når det gjaldt å minne meg om ting jeg så klart og tydelig hadde uttalt!!

 

Skilt skulle jeg i alle fall aldri bli!!

Nei, for skilt ble bare de som valgte minste motstands vei! De som trodde at gresset var så mye grønnere på det andre siden av gjerdet…….

Nå har jeg vært skilt i nokså nøyaktig sju år…..

Hovmod står for fall…… heter det visst……..

Jeg har i grunnen gjort veldig mye som jeg aldri hadde tenkt jeg skulle gjøre………både på godt og vondt.

Det som har vært vondest, er vel det jeg har lært mest av.

Det hender at skjebnen spiller oss et puss. Det skjer av og til ting som vi (i alle fall tilsynelatende) ikke er herre over. I etterkant kan vi kanskje se at det var en mening med det likevel – sjøl om det var tøft da det sto på som verst.

 

Nå har jeg (nesten) sluttet å si Jeg skal aldri…. Jeg sier heller : Slik jeg ser det nå, så tror jeg ikke at jeg kommer til å…….

Det er nemlig lov å skifte mening. Det behøver slett ikke å bety at man er svak, vinglete eller fullstendig uten ryggrad. Man har kanskje fått mer kunnskap om noe, slik at man har fått et videre perspektiv og et mer nyansert syn på saken.

Den som aldri skifter mening om noe som helst, er vel muligens en smule fastlåst i sitt syn på både seg sjøl og omgivelsene…….

 

Det er forresten EN ting jeg alltid har sagt at jeg aldri skal gjøre (som jeg er temmelig sikker på at jeg aldri kommer til å gjøre) :

Å ta hull i ørene……..

Det er mange som har prøvd å overbevise meg om at det ikke gjør vondt.

 

 

DET TRUR JE ITT’NO PÅ!!!

5 kommentarer
    1. Du er nok ikke alene om å ha måttet bite i deg de ordene. Jeg har noen ganger fått følelsen av at ordene “jeg skal aldri” egentlig har betydd: “jeg kommer helt sikkert til å”
      Heldigvis er det, som du sier, ingen skal å snu 🙂

    2. irenglede: Takk for det, og det samme! Ja, jeg synes det kan være fint, men jeg velger nok å pynte meg med halssmykker eller armbånd i stedet.. Da slipper jeg å stikke hull!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg