Here lives The Princess!

Jeg er veldig svak for sånne metallskilt med visdomsord på! Jeg mener de som er litt gammeldagse i stilen og kan minne om svart/hvitt fotografier med brunskjær. Altså klassiske portrettbilder tatt hos fotograf for hundre år siden eller enda lenger tilbake.

Teksten på skiltene er gjerne omkranset av roser eller annen blomsterdekor. Skriften er snirklete og forseggjort. Jeg blir litt nostalgisk og føler meg nesten hensatt til en svunnen tid. En tid der damene hadde lange, elegante kjoler og oppsatt hår…….. og serverte hjemmelaget saft i stettglass …….på en innebygget glassveranda omkranset av eføy …….

eller…… ute i en hage blant blomstrende epletrær og duftende syriner……

Det er noe av den samme følelsen jeg kjenner på når jeg ser på tegninger som er signert Carl Larsson eller malerier som er laget av P.S. Krøyer.

Jeg har sånne skilt på flere av dørene i huset mitt. Noen har jeg fått i gave og noen har jeg kjøpt sjøl.

På soveromsdøra mi står følgende visdomsord : – The best way to make Your dreams come true – is to wake up….

På døra til rommet jeg har innredet til massasje står det : – Vi finner ikke lykken – vi skaper den!

Av dattera mi har jeg fått et skilt med teksten : – Family is where life begins – and love never ends!  Det har fått plass på kjøkkenet.

Av yngstemann har jeg fått :  – Home – is where the story begins!  Det skiltet pryder døra fra gangen og inn til stua.

Jeg blir litt varm om hjertet når jeg ser på disse to skiltene. De er kjøpt omtrent samtidig og har visse likhetstrekk.

Jeg har jo ikke alltid følt meg som SUPERMAMMA – jeg må innrømme det….

Langsint, bråsint, kritisk og ubetenksom er adjektiv jeg godt kan bruke om meg sjøl……. slik jeg har opptrådt i en del sammenhenger.

Så har det ikke gått så verst likevel. Sjøl om det har stormet litt i blant, så er det mye Kjærlighet i bunnen!

 

Jeg har noen rampete skilt også…..

På den ene stuedøra står det : – For MYE AV DET GODE –  kan være sinnssykt deilig!

Ei dame som var på besøk her, sa at hun tenkte på sex da hun så det skiltet.

Da kniste vi litt begge to……..

 

Så har vi sjølveste rosinen i pølsa : FAVORITTSKILTET mitt. Det er min velkomsthilsen til alle som kommer på besøk :

– Here lives The Princess.

Det henger selvfølgelig på utgangsdøra. Man er da ikke Godseierske for ingenting!

Eller – for å si det på ekte “Hedemarksvis” : Fint skar det vara om halve ræva heng ute……

Det er litt morsomt når folk, som ikke kjenner meg fra før, kommer til gards og ringer på døra. Når jeg åpner, går de gjerne et skritt tilbake mens de vekselvis titter på meg og på skiltet. Kanskje de har stått og lurt på om jeg vil åpenbare meg med Krone på hodet og Prinsessekjole?

Og så tror de at jeg kan være litt eksentrisk og småskrullete i blant?

Når det gjelder det siste, så har de i tilfelle HELT rett!


På dørskiltet skal storfolk kjennes!

 

 

 

 

1 kommentar
    1. Hei Veldreprinsessa!
      Jeg har bare et skilt og det har jeg fått på morsdagen: “Remember, as far as anyone knows, we are a normal family…” Den har jeg sans for…
      Jeg hadde kjøpt en annen fin en, med en heks på. Det stod at jeg var en engel, men hvis noen knekte mine vinger, så ville jeg fly videre på en kost…
      Etter en uke, måtte jeg ta det bort. Det stemte ikke med meg, jeg hadde ingen lyst til å være heks.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg