Nytt år – nye muligheter…….?

Jeg har ingen nyttårsforsetter. Det hadde jeg ikke i fjor heller…..

Jeg har passert 50, og har ennå ikke funnet ut hva jeg vil bli når jeg blir stor…. Alt svever litt for tida (det har det forresten gjort en stund) og jeg har ingen anelse om hvor jeg lander. Snart er alle tre ungene mine ute av redet. Om noen år skal eiendommen jeg bor på (etter planen) overdras til neste generasjon, og jeg må finne meg et nytt sted å bo. Dette er noe jeg ser fram til. Det har vært mye ansvar, men samtidig er det en stor overgang. I fjor vår sa jeg opp lærerjobben min. Jeg vet ikke helt hva jeg ønsker å jobbe med – så i mellomtida tar jeg på meg diverse strøjobber. Jeg er i ferd med å få en helt annen frihet enn det jeg har vært vant til. Det er deilig – og samtidig skremmende og veldig uforutsigbart… Hva ønsker jeg å få ut av resten av livet mitt?? Jeg har ikke lenger et hav av tid foran meg. Det er ingen av som har noen garanti for hvor lenge vi får henge med her på kloden , men når man er 25 er sannsynligheten for at man har 50 år foran seg adskillig større enn når man er blitt dobbelt så gammel……..

Det handler mye om å våge. Jeg har vært rå på å lage begrensinger for meg sjøl.

Kanskje jeg skal ha et lite nyttårsforsett likevel? I løpet av dette året skal jeg gjøre minst EN drastisk endring i tilværelsen –  og gå fra tankespinn og drømmer  til konkret handling……. 

Her og nå har jeg i alle fall begynt med noe jeg har tenkt på lenge – nemlig å starte en blogg!

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg