Et juletre kan være så mangt…

 

I år ser juletreet mitt slik ut…

 

Skal det først være kunstig tre, så kan det jo være det til gagns!

 

Dette tar liten plass…

…var relativt rimelig i innkjøp…

…krevde ingen montering…

…er lettstelt…

…og holder seg år etter år.

 

Til neste år kan det godt hende at jeg kjøper ei ekte, lita buske igjen.

Jeg får se…

 

Det behøver ikke være “Same Procedure” hvert år for min del.

Slett ikke!

Visst er det koselig å ha noen tradisjoner, men det er viktig å unngå å bli slave av dem.

Altså…

…på det viset at det er krise om ikke alt “blir som det pleier”…

 

Ribbe er det flere år siden jeg spiste. 

I morgen skal jeg ha noe jeg ikke har spist på Julaften før!

Faktisk har jeg knapt spist det noen gang.

 

I dag har jeg lett etter tips om tilberedning.

 

Litt spenning skal man ha…

 

Dette er juletreet som mora mi har hogd til seg sjøl i år.

Det er vel drøyt halvmeteren høyt og passer fint som “Bord-tre”.

 

 

 

Dette staselige treet tok jeg bilde av da jeg var i førjulsselskap hos den eldste Nissekusinen (og Nissemannen hennes) for noen dager siden.

(Vi var bare fem til bords, så alt var etter forskriftene!)

 

Flott tre, ikke sant?

 

 

 

4 kommentarer
    1. Hei Kari, ja nå er jeg spent på hva du skal spise i morgen? Vi får vel et referat tenker jeg. Fint alle de tre juletrærne. Små trær er også fine. Jeg har et stort et nå, kunstig. I min ungdom hadde jeg et lite et og det kan godt hende det blir det igjen om noen år. Ønsker deg en vakker jul. Samle minne til hjertebanken din. Klemsiklem:)

    2. Som du så har jeg pyntet bokhylla med lys, det ble vårt tre 😀 Stemningsfullt det også 😀 Har hatt juletre ett år, da jeg bodde i kollektiv. Det var eneste gangen for meg selv., nei, mulig jeg hadde et fake bordtre en gang eller to for mange år siden 😁

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg