Motgang – en gang belagt med mot…?

 

 

Da jeg var i Sandnes, tok Wenche og jeg oss en tur til Stavanger.

Nærmere bestemt til Sola Strand Hotel.

Der hørte vi på et foredrag med Fay Skandsen og Torun Nordskaug. 

 

Fay og Torun

(Bildet er stjålet fra Fay og Torun!)

 

Jeg visste ikke om dette foredraget da jeg bestilte flyreisen, så det var litt moro at det klaffet!

 

Torun snakket blant annet om temaet Kvinner og Penger.

Mange av oss skaper en form for “fryktenergi” rundt dette med økonomi.

Torun kom med noen gode tips og eksempler vedrørende sparing. For eksempel om hvordan en kan få pengene til å vokse uten at det “koster” så stor innsats.

(På mer enn EN måte)

“Mange bekker små…”

 

Jeg kan ha lett for å sløse litt når jeg vet at jeg har penger…

…men jeg har ofte dårlig samvittighet når jeg kjenner på at jeg har kjøpt noe jeg ikke trenger.

(Og det gjør jeg jo ganske ofte!)

 

Når det er slik, så blir fornøyelsen nokså blandet!

“Jeg burde jo egentlig ikke…men…”

 

Jeg har også lett for å fortelle prisen på det jeg har kjøpt…

 

Denne “kattenåla” kjøpte jeg jo på julemarked nå nylig.

 

Fay kommenterte nåla da hun så den.

Da svarte jeg: “Den kostet bare femti kroner!”

“Ikke snakk deg NED, Kari!” skjente Fay!

“Du TRENGER ikke å fortelle hva den kostet!

 

Det handler om holdninger…til penger og forbruk!

 

Fay har opplevd en del motgang…

…for hun har satset friskt på flere måter…

Da får en seg gjerne noen på tygga i blant!

 

Det store spørsmålet blir:

“Hvordan håndtere motgangen?”

 

Fay fortalte at hun kan bli litt lei seg og sint med det samme hun møter på store “Hindringer”…

…men så fatter hun MOT, bretter opp ermene og lar kreativiteten blomstre!

 

Hun kalte motgang for: 

“En gang belagt med mot”!

 

Hva om alt bare gikk på skinner støtt…

 …og verden var et sted uten noen form for utfordringer?

 

Hadde det ført til stor personlig vekst og FRAMgang?

 

Antagelig ikke…

…men det beste er jo at det er en form for balanse!

 

Det vil si at man opplever å få høste av det man har sådd…

….og kjenner på det å seile i medvind OGSÅ!

 

Snart må jeg regne med å “flytte”.

Blogg.no gjør endringer, og her er det nok bare å henge med som best en kan!

 

Først blir det antagelig litt plundrete…

Men: Det nytter ikke å være bakstreversk; ved å sette seg til å furte over forandringene…

 

I alle fall ikke så lenge…

…for DA blir det jo ingen innlegg på det “nye” stedet!

 

 

 

10 kommentarer
    1. Helt riktig 🙂 Man må ikke GI SEG. Lov å furte litt og å blåse ut litt på første innlegg f eks. Hvis det gjelder blogg. Men så får man gå på en løsning og hvis det hjelper så er det jo veldig gøy. Jeg har nå funnet deg på min egen lille feed som jeg har laget på Bloglovin. Der kom du så fint opp med nytt innlegg og greier. Jeg har lagt til alle jeg følger og så kommer det opp der 🙂 Må bare registrere min blogg litt mer også. Men du kan fremdeles få meg opp etter det jeg har skjønt 🙂 Du kan lage Bloglovin NÅ. Og legge til folk å følge. Så er du i forkant 😀 Den nåla var FIN, det spiller ingen rolle hva den kostet 🙂

    2. Titter bare innom da jeg endelig har funnet dere flotte mennesker i blogg blokka…Har lagt meg til det faste bordet på blogg cafene Bloglovin.no..Så nå skal vi nok klarer å holde kontakten med alle…Sees nok i nyblokka snart..Lykke til!

    3. Nok et bra og reflekter innlegg. Så enig med deg om at vi på foredraget fikk mange gode tips med oss. Flotte engasjerte, morsomme og kunnskapsrike Fay og Torunn.

    4. Toini: Takk! Jeg har fått varsel om flytting nå. Har koblet meg på bloglovin jeg også. Skal se om jeg finner deg. Har funnet frodith og noen til!

    5. frodith: Takk! Jeg har logget meg inn der og begynt å følge. Får se hvordan det fungerer når jeg blir flyttet på. Foreløpig må jeg logge meg inn på bloglovin for å finne dere!

    6. Her er det mye gullkorn. Artig å lære noe nytt.
      Jeg gjør det samme som deg. Kjøpe ting som kanskje jeg behøvde ikke å kjøpe….angre etterpå.
      Når noen sier jeg har pen kjole kan jeg si at kjolen er gammel:)
      Lykke til med forandringer på bloggen. Det blir vel min tur en dag:)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg