Hvem er det som går og går…..og aldri kommer til døra?

 

Jo…………..

Det er Karidansen……….

……..på IKEA!!!!

 

Da jeg var på IKEA nå nylig, gikk jeg i ring TRE ganger……..

……før jeg kom meg til kassa.

 

Det sies jo at Alle Gode Ting er Tre…….

……..men det føltes ikke sånn, DER og DA!

Det var den berømmelige TMPR’en min (Total Mangel På Retningssans) som tok innersvingen på meg………

……igjen!

 

Jeg ble mer og mer frustrert for hver gang jeg kom tilbake til den samme plassen, der det sto en pall med orkideer som kostet kr 49,90 (minus 30%) pr. stk!!!

(Nei, jeg kjøpte ikke denne gangen, for det var 15 kuldegrader ute!)

Da jeg var ferdig med den andre runden, begynte jeg å følge pilene på gulvet.

Det pleier å være redningen………og det ble det nå også!

 

Jeg slapp å spørre betjeningen om veiledning for å komme meg til kassa……..

…….denne gangen!

 

MEN : Det ble jo litt i handleposen, da!

 

Sånn så sofakroken ut i adventstida :

 

(Arkivbilde)

 

Sånn ser den ut nå :


Litt mer sterilt kanskje….?

Gitaren har havnet i hylsteret sitt igjen, og kan så vidt skimtes i kroken til venstre utenfor bildet…….

Bare en liten fornyelse i form av to putetrekk og et fleecepledd.

Til sammen kostet utskeielsen kr 130,-

 

Jeg liker å endre farger i takt med årstidene………

 Det er ikke alltid så mye som skal til for å få et litt annet uttrykk!

 

(For ordens skyld : Innlegget er ikke sponset av IKEA! Ikke av noen andre heller!)

 

 

 

22 kommentarer
    1. Hihi….Det er jammen ikke lett i de store varehusene. Men Ikea pleier jo å være greit egentlig. Der blir man ledet rundt med pilene, og til slutt ender man ved kassene, med mye mer i handlekurven enn man hadde planlagt 🙂
      Men jeg må jammen meg si at du var flink, som klarte å komme deg gjennom, uten mye mer enn du hadde tenkt. Og forandring fryder. Det ser koselig ut, selv om du hinter om at det er sterilt. Jeg synes ikke det. Jeg synes det er lyst og lett. Og det trenger vi på denne årstiden 🙂 Kjempefint hos deg <3

    2. Slitsomt i slike store butikker :)) Ble fint det nye, ok med lit variasjon og deilig med litt lyst å lett nå som det går mot vår :))

    3. Du er ikke alene om ha gått i ring i butikker. Jeg liker ikke sånt. XXL er likedan, du SKAL visst innom alt, før de får lov til å gå ut igjen. Men ut kom visst både du og jeg. Så koselig adventssofa og nå vårfarger. Ja, jeg liker også å bytte litt om på sakene. Her skal juletreet ut i morgen, da blir det blågrå og litt grønne toner her tror jeg? Må se først vet du før jeg bestemmer meg! Ha en vakker kveld i din vakre stue!

    4. kanskje det er en ikea hemmelighet taktikk for at kunder kjøper mer 🙂 svingdøra altid på annen plass :)))
      så, vet du spiller på gitar ?

    5. milan: Ja, det er så STORT der at det er rene labyrinten. De vet sikkert hvordan de skal bygge for at folk skal la seg lure til å handle både det ene og det andre. Ja, jeg spiller litt. Ingen stor gitarist akkurat ,men jeg liker å klimpre litt samtidig med at jeg synger! 🙂

    6. natheless: Tusen takk! Ja, jeg vet at du også er glad i å pynte opp. Utpå vårparten blir det andre farger igjen – da blir det trolig limegrønt eller noe i den duren!:)

    7. Eva: Tusen takk! Det ble noen servietter og litt annet “smårusk” også. De har pakker med 50 stk store fine servietter for kr 19,- pr stk! 🙂

    8. ikke bare bare å være på handel skjønner eg ) har vært på ikea et par ganger,men da i følge med kjennere hi hi,ble lyst og fint hos deg no ja,deilig det nå so lyset er på vei tilbake

    9. Så flott..og ja, det er ikke alltid så mye som skal til..Jeg er også helt umulig på retningssansen..men tror jeg er så god..hihih..så blir alltid like overasket over at jeg ikke fant fram..osv.. Ha en god kveld!

    10. funderier: Tror det er mange menn som deler din oppfatning. Jeg observerte for øvrig en del menn som tuslet etter damene sine. De skjøv på handlevogna mens damene la ting oppi. Det var tydelig hvem som var på handletur og hvem som “Var med som pakkesel” for å si det slik! 🙂

    11. fruensvilje: Takk! Jeg rakk å fylle 50 før jeg var på IKEA for første gang. Det var da dattera flyttet til Trondheim og vi skulle handle inn til hybelen hennes. Nå er jo IKEA 15 minutters kjøretur unna, så nå har jeg vært der en del ganger.

    12. Fint med rolige farger etter sterke farger. Her er jula er jula ennå…21. dag Knut som jager jula ut…men blir nok litt før.
      Har tenkt meg en tur på IKEA sjøl, men bør være SKIKKELIG opplagt, om ikke legger jeg meg ned…hyler og sparker i golvet etter hvert. For det er en av de mest slitsomme butikker jeg veit om.

    13. BforB: Jeg pleier å gå på IKEA når jeg vet at det trolig ikke er så mange folk der. Jeg jobber jo mye kveld, så da kan jeg gå på dagtid før jobb. Kjører jo rett forbi der!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg