Vinylmatte som “rye” i entreen?

 

Da jeg flyttet inn her, lå det ei lita rye i entreen.

Den begynte å bli nokså sliten…

…faktisk var den i ferd med å gå helt i…

 

…oppløsning!

 

En dag holdt det på å skje noe fatalt…

Da jeg kom ut fra badet,

klarte jeg nemlig å hekte foten inn i en av de løse trådene.

Den hadde nærmest dannet ei “hempe” som stakk litt opp fra rya.

Det var bare så vidt at jeg ikke trynet skikkelig.

 

Ryas dager var dermed talte. 

Jeg ville jo ikke ha et potensielt drapsvåpen liggende på gulvet her!

 

I et par år har jeg ikke hatt noen rye i gangen,

men et ønske begynte å ta form:

For to år siden var jeg i en butikk i Grimstad,

der de hadde et bredt utvalg i vinylmatter.

 

Da jeg var på hytta hos kusine T. og mannen i begynnelsen av juli,

dro vi til Grimstad igjen.

Nå skulle vinyldrømmen bli en realitet!

 

Valget sto mellom ei i jordfarger og ei i gråblå/beige.

Fornuften sa jordfarger, for det passer kanskje best her.

 

Men…så hører ikke alltid jeg på fornuften.

Det kunne kanskje være spenstig med noe

som brøt litt med de øvrige fargene i stua…?

 

Derfor endte jeg opp med denne:

(Matta måler 120x80cm)

 

Med det samme jeg fikk lagt den på golvet,

angret jeg litt på at jeg ikke hadde gått for den i brunt og gult.

 

Nå har jeg vennet meg til fargene i matta,

og er kjempefornøyd med valget.

 

Den er temmelig uslitelig vil jeg tro.

 

Dessuten skal det litt til at jeg klarer å snuble i den…

…skjønt man vet jo aldri hva jeg kan være i stand til…

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg