Verdens mest utålmodige elev?

 

Det er muligens…

 

…meg!

 

 

Jeg er ikke særlig lydhør for instruksjon…

Når læreren (Frodithen) har sagt en halv setning,

tror jeg at jeg har skjønt poenget,

og så begynner jeg å trykke i hytt og pine!

 

Neida, det dreier seg ikke om fotografering.

Akkurat der tror jeg Frodithen er ganske fornøyd med meg!

Jeg får i alle fall stadig oppdrag! 😉

 

Men…

…når hun prøver å lære meg litt om videoredigering,

blir sjøl den (vanligvis) svært så pedagogiske og tålmodige Frodith…

…bittelittegranne oppgitt noen ganger!

 

I Bergen tok vi ei lita økt,

men da ble pcen min så stresset av all den frenetiske trykkinga mi,

at den nesten gikk berserk til slutt!

 

“Sorry Frodith….Je er visst nokså blond!”

 

I dag øvde vi litt på å redigere videoer på mobilen.

 

Jeg lagde en liten tullesnutt som vi kunne bruke som råmateriale.

 

Trinn 1 besto i å klippe først og sist i filmen.

Det gikk ganske greit.

 

Trinn 2 ble mer utforskende. (og utfordrende!)

Moro var det!

Så moro at vi ikke kom lenger, for jeg ble helt opphengt i det!

 

(Videosnutten med “tekniske finesser” er på ca 3 sekunder!)

 

Det er ikke så mye som skal til for å more meg…

 

Forresten har faktisk Frodithen også en fordel av

å prøve å lære meg noe teknisk:

 

“Nå skjønner jeg hvordan det er å være Hr. Frodith,

når han skal prøve å lære meg noe teknisk!

Jeg sitter sånn og trykker vilt, akkurat som deg!

 

Så, på en måte blir jeg en slags læremester for henne også!

 

Nå er jeg inspirert til å øve mer på videoredigering på egenhånd!

I første omgang på mobilen, men det er visst flere muligheter på pc’en.

 

 

 

2 kommentarer
    1. En slik tålmodighet du beskriver der kan jeg kjenne meg igjen i på det området. Og jeg har også lyst å lære videoredigering. Blir spennende hva du finner ut av og eksperimenterer med på videofronten. 🙂 Det er nok flere muligheter og litt lettere på pc vil jeg tro ja. 🙂

    2. Takk! Ja, jeg skal bruke litt tid på å trene på redigering framover: Det blir jo mye morsommere å holde på når jeg får til mer. Så da gjelder det å være tålmodig, utforske, varierer og øve! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg