Pusse tenna med granbar?

 

Jeg befinner meg langt til skogs sammen med flere andre.

Vi er på en slags “Ut i naturen”- samling, men skal bo i ei diger hytte.

Samlinga skal vare ei ukes tid.

 

Som vanlig har jeg pakket med meg bra med klær.

Mye mer enn jeg faktisk har behov for.

(Sånn for sikkerhets skyld).

Men…

…så oppdager jeg at jeg har glemt toalettsaker !

 

Det som volder meg størst bekymring…

..er tannpussen!

Jeg jo få pusset tennene!!

 

Så viser det seg at en av deltagerne har en gammel mini-lastebil.

Han kan kjøre meg til landhandelen,

slik at jeg får kjøpt tannbørste og tannkrem.

 

I det vi skal til å dra, oppdager jeg at bankkortet mitt er borte!

Ikke har jeg kontanter heller!

Ingen tilbyr seg å hjelpe meg,

for jeg kan jo uansett ikke betale tilbake når jeg ikke har bankkort!

Noen har sikkert stjålet det og tømt kontoen min!

 

Til tross for at bankkortet er søkk borte,

er min største bekymring fortsatt…

 

…tannbørsten…

 

Tanken på ei hel uke uten tannpuss,

står for meg som et skikkelig mareritt!

Pels på tenna, og stinkende stål-ånde,

er det som venter meg, og mine omgivelser,

de nærmeste dagene!

 

Så slår det meg plutselig:

Hele skogen er jo full av tannbørster!

 

Det er bare å finne seg en grankvist og pusse i vei!

Friskt smaker det også!!

 

 

Selvfølgelig er hele denne “storyen” noe jeg kokte sammen

i natt mens jeg lå og sov.

 

Jeg skjønner godt hva det handlet om.

Alt er ikke så lett tilgjengelig mer.

 

Skriveren får jeg ikke levert til reparasjon.

Kjøkkenvifta holder på å få sammenbrudd,

og ramle fra hverandre…

(Men jeg har laget en slags “hengekøye” av gaffa-tape under den,

i tilfelle den får lyst til å stupe ned på kokeplatene.)

 

Nylig gikk jeg rundt med skolisser

som jeg hadde knyttet sammen på flere steder.

Skobutikkene var nemlig stengt ei stund,

både de på kjøpesenteret og den “enslige”.

 

Til slutt var lissene så korte og forknytte

at det ikke gikk an å få tredd dem i alle hullene.

 

Jeg rakk heldigvis å få kjøpt nye lisser før det ble like nedstengt igjen.

Det er mulig den enslige skobutikken fortsatt holder åpent,

men uansett er det godt å slippe å gå rundt

med vintersko som ikke sitter ordentlig på.

 

Ikke noe av det jeg har nevnt ovenfor er krise.

Det er bare litt uvant…

…at det liksom ikke er så enkelt å få fikset på alt mulig.

 

Det viktigste av alt er…

…at den elektriske tannbørsten fortsatt funker.

Dessuten har jeg en “manuell tannbørste” i reserve.

 

Så den aller største krisen er nok avverget…

…inntil videre! 😉

 

Dessuten fins det faktisk granbar i nærheten…

 

 

 

8 kommentarer
    1. He he. Jeg trodde det var sant. Minte meg om.min barndom da jeg bodde hos tante og ikke hadde tannbørste. Det tok lang tid før jeg klarte å spør penger til å kjøpe en:)

    2. Hihihi, hva man kan koke sammen! Jeg er litt der nå – at jeg passer på å ha alt i tilfelle det stenges ned….. stønn – blir lissom ikke vant til å tenke sånn! Klem <3

      1. Jeg prøver å ha litt i reserve, slik at jeg ikke er helt nødt til å dra på butikken. En får jo aldri gardert for noe som helst, verken når det er pandemi eller når det er “normalt”. 🙂

    3. Det jeg ble skikkelig glad for OG vant til er at de har utrolig mye rart i matbutikken. F eks klesbørster. De har sikkert skolisser o noen butikker også 😂

    4. godt dette bare var en drøm ,jeg hadde fått panikk om jeg ikke fant bank kortet mitt ,men klart en uke uten tannkost hadde ikke vært behagelig det heller :=) håper du koser deg på tur :=)

      1. I det “virkelige livet” hadde jeg antagelig blitt mer engstelig for tap av bankkort enn for mangel på tannbørste! Men om jeg hadde blitt plassert langt ute i bushen i noen uker, og levd på det jeg fant i naturen, så hadde jeg nok savnet tannbørsten mest! 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg