Kunsten å overdrive…

 

Akkurat det er en kunstform jeg behersker ganske godt…

Noen ganger får jeg svi for det…

 

Den ene dagen Frodithen og jeg var i Larvik, gikk vi 37000 skritt…

…tur retur Larvik/Stavern pluss enda en kveldstur.

Mye fordi jeg var så ivrig på å få skritt på skrittelleren min…

 

På toppen av det hele klarte vi ikke å dy oss

da vi var på vei hjem fra Stavern.

 

Det ble en ellevill seanse på trampoline:

Kua som glømte at det var lenge sea a’ hadde vøri kalv…

 

Dette hadde gått bra,

hvis jeg det ikke var for at jeg presterte

å lande litt på kanten av blinken et par ganger.

Da fikk de slitne bena mine en ekstra trøkk,

sjøl om området rundt trampolina var belagt med gummi.

 

Etter Larvikturen har knærne jevnlig bønnfalt meg om å ta det mer med ro…

…men jeg hører litt dårlig når det passer meg…

 

I går og i dag har jeg gjort noe jeg ikke liker å gjøre:

Jeg har tatt en Ibux…

…bare for å få fred fra verkinga…

 

Turer på skogsstier og i lettkupert, mjukt terreng går fint.

Det virker faktisk positivt.

Dette bildet er fra den laaaange turen…

Her er jeg altså i riktig terreng…

Det var gåinga på asfalten som var uheldig for knærne.

 

I dag har jeg trent balanse. (Etter at jeg hadde tatt smertestillende! ) 😉

Dette bidrar til å styrke muskulaturen rundt knærne…

Trygt å ha en stolpe i nærheten,…

…så jeg har noe å gripe fatt i om balansen svikter!

 

Jeg har også tro på å spise ekstra mye basisk mat i noen dager.

I dag faster jeg fram til kl 18.

Det har gått i urtete tilsatt ingefærrot,

pluss vann med noen “snuser” Himalayasalt.

Da får kroppen en kickstart på en sunnere periode etter all feriekosen.

Jeg er absolutt ikke sulten.

I går var jeg nemlig nøye med å unngå raske karbohydrater,

slik at jeg skulle slippe så mye “sug” i dag på grunn av lavt blodsukker.

 

Nå venter noen dager med mer grønnfor og færre utskeielser…

Da håper jeg at betennelsen, særlig i det venstre kneet, roer seg…

 

 

6 kommentarer
    1. Uff, ja, en kan få noen vondter av sånne ting altså! Håper det gir seg fort! Ellers syns jeg du er skikkelig dreven på faste og mat! Klem 🙂

      1. Takk! Ja, det er fortere gjort å dra på seg noen vondter når en nærmer seg 60 – ingen tvil om det. Jeg liker å eksperimentere, og er veldig nysgjerrig på å prøve ut ting. Har lest en del om det med ulike måter å faste på, og tror bestemt det har noe for seg. Har jo erfart det, blant annet i form av vektnedgang. Særlig har det hjulpet ift at mye av “vomflesket” har blitt borte. Dessuten har jeg (jevnt over) fått mer energi. 🙂

    2. Har sikkert noe for seg, men jeg synes det høres dramatisk ut med te og ingefærrot. Grøntfor spiser jeg nok av. Men kjenner jeg savner den vanlige hverdagsmaten etterhvert…

    3. Jeg lever langt fra bare på te og ingefærrot. Jeg faster ikke på tradisjonell måte. Jeg opererer med “spisevindu”. Det vil si at jeg faster i 16 timer (forlenget nattfaste) og spiser to-tre måltider innenfor 8 timer. Ren vannfaste i mange dager er ikke noe for meg. I alle fall har jeg ikke prøvd det ut over mer enn ett til to døgn.😊

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg