“Gorilla Vrengtryne”

 

Det var et uttrykk vi brukte på barneskolen.

Skjellsordene ble gjerne sagt i forbindelse med

at noen av oss røk i tottene på hverandre.

 

Om dette er et lokalt uttrykk fra Øksna,

eller noe mer “landsomfattende”, vet jeg ikke. 😉

 

I dag har i alle fall Frodithen og jeg vrengt “trynene” våre litt.

Vi var nærmest i ekstase over å kunne gå på kafé,

og i gangene på Storo kjøpesenter, uten munnbind.

 

Vissheten om at vi er fullvaksinerte, samt de lave smittetallene,

gjorde sitt til at vi ble litt ekstra yre og løsslupne i dag!

 

 

Jeg trengte å trimme lattermusklene i dag!

Det skulle faktisk ikke mer til enn dette!

 

Men…så ble jeg plutselig litt betenkt:

“Det er fell nesten litt flaut at’n er så barnslig at’n syns dætta er moro

når’n har fylt åtteogfæmti år?

 

Frodithen: “Nehei, det synes jeg absolutt ikke!”

 

Så måtte jo vi prøve å legge fjesene våre i litt penere folder også.

(Folder blir det  – uansett hva vi gjør!)

 

 

 

Her syntes vi at vi ble usedvanlig vakre begge to.

 

I alle fall til oss å være!

 

 

8 kommentarer

Siste innlegg