Fikse på Fasaden?

 

For en tid tilbake snakket jeg med en kvinne som hadde gjort det.

Hun hadde lagt seg under kniven et par ganger.

Dessuten fortalte hun at har hun hadde planer om å ta flere inngrep.

 

Kvinnen var omtrent på min alder, og jeg så jo tydelig at hun var glattere både i fjeset og på halsen enn alderen skulle tilsi.

 

Vi har veldig lett for å sammenligne oss med andre.

Jeg vil jo gjerne se litt ungdommelig og fresh ut for alderen.

(Jeg er 57).

Så må jeg bare innse at livet og alderen setter sine spor.

Det siger litt både her og der…

 

Spørsmålet er:

Vil jeg noen gang gjøre noe så drastisk som å ta plastiske inngrep “bare” for å se yngre ut?

 

Jeg tror bestemt at jeg ikke kommer til å gjøre det.

Det eneste jeg kan tenke meg, er eventuelt å løfte litt på øyelokkene, hvis det blir veldig mye “sidegardiner”. Jeg rynker allerede mye i panna fordi øyelokkene føles tunge.

 

Det mest interessante i denne sammenhengen, er imidlertid mine tendenser til å “blande meg” og belære/advare når det kommer til hva andre gjør.

 

Sjøl om jeg egentlig ikke ville det, tok jeg meg i å komme med motforestillinger overfor kvinnen.

Hun, på sin side, nevnte at jeg bruker kosttilskudd,

(Jeg tar vitamin- og mineraltilskudd daglig. Dessuten en liten “shot” aloe vera nesten daglig.)

 

I løpet av x antall år kommer jeg trolig til å ha brukt like mye penger på vitaminer og mineraler som hun har brukt på “Kvikk-fix-varianten”.

Ett av mine hovedargumenter i diskusjonen, var at jeg mente at det var bedre å gjøre noe “innenfra” enn bare å flikke på utsiden. For eksempel ved å spise noenlunde sunt, samt trene litt styrke og kondisjon.

Plastiske inngrep alene, blir omtrent som å lakkere om en gammel bil, uten å sjekke motor og bremser. ‘

Det hjelper vel ikke så mye å ha en fin fasade…

…om både innmaten og skroget er pill råttent…?

 

Poenget her er like fullt at ingen av oss har rett til å blande seg i hva den andre gjør.

Hva man velger å bruke penger på er en privatsak, så lenge man klarer å betale for seg uten å belaste andre!

 

Det er som kjent mange veier til rom.

Både kosmetiske operasjoner, og dette med å ta kosttilskudd, kan føre til en form for “avhengighet”.

Man tror man trenger det, rett og slett.

Så gjelder det å unngå å bli nærmest besatt av det!

 

Vi klarer uansett ikke å vinne kappløpet mot “tidens tann”!

 

Men…

…for min del vil jeg nok heller være “avhengig” av noen kost-tilskudd…

…i form av vitaminer og mineraler…

…enn av plastiske inngrep.

 

“Kvikkfix a la Karidansen”.

 

Denne varianten hjelper mot “grevinne-heng” også…

 

I lengden er nemlig denne stillingen tøff for armene!

 

 

8 kommentarer
    1. Det er mye utseendepress, og trist det liksom er blitt “skamfult” å bli naturlig litt eldre. Man har nok ofte ulike “avhengigheter.” Du er en flott dame da 🙂

      1. Tusen takk!🥰 I “nyere” tid har det alltid vært mye fokus på utseende. Det er nok et velstandsfenomen. Om man fryser og sulter, så bryr man seg ikke få mye om man ser så “perfekt” ut…

    2. Nydelig skrevet og jeg har også tidligere hatt tendens til å kritisere andre for å skulle ta kvikk fix metoden for å rette på utseendet. Jeg kunne aldri tenke meg å gjøre det selv, om det ikke hadde en god grunn, som etter en ulykke etc. eller av helsemessige årsaker. Jeg føler likevel behov for å være tydelig om jeg blir spurt om hva jeg mener om saken. Jeg tenker det det er utrolig viktig overfor yngre generasjoner at vi av mer modne generasjoner viser stolthet overfor egen kropp og utseende. Fokusere på de positive verdiene ved å bli eldre. Kroppen er utrolig nydelig om ting henger litt og det blir rynker og grått hår. Med Det store mediepresset og presset fra sosiale medier når det gjelder kropp og utseende så er det viktig at det kommer slike talerør her, som tør stå opp😊.

      1. Jeg synes du sier det på en fin måte her. Jeg er ikke “fanatisk” når det gjelder dette, men jeg synes det er synd hvis det blir slik at en ender opp med å stadig skulle fikse på noe fordi det ikke ser “perfekt” ut. 🙂

        1. Tusen takk. Mannskap jo ikke dømme, men det er lov å mene. Og så er det jo, som du nevnte, sånn at glatter man ut i all evighet så blir det kun seende kunstig ut. Jeg tror det er utrolig viktig for oppvoksende generasjoner, og sikkert også vår, at vi tør slå oss løs og være stolte av kroppen vår mens vi eldes med den. Det er vanskelig å få de unge til å være fornøyd når mamma eller pappa går rundt og klager på eget utseende eller kropp. Viktig å vise at vi er glad i oss selv. I tillegg ikke legge skjul på at vi er seksuelle mennesker. Vise at modne mennesker i modne kropper kan være sexy på en fin måte. Derfor syntes jeg bloggen din der du turde fortelle at du hadde kjøpt en Womanizer og med bilde av den sammen med de sexy sandalene var veldig viktig. Det at du turde si at det var en berikelse syntes jeg var helt nydelig. Klarer vi være oss selv så tror jeg yngre vil kunne lære av oss, i stedet for alle som forteller om hva de bør endre på.

          1. Takk for hyggelig tilbakemelding! Det er ikke ofte menn kommenterer på bloggen min, og i hvert fall ikke menn som ikke har blogg sjøl. Jeg har ikke svart på alle kommentarene dine, men jeg har lest dem og satt pris på dem.

            1. Takk for at du har satt pris på kommentarene mine. Jeg er i utgangspunktet ingen blogglesere, men dumpet over din ved en tilfeldighet. Syntes det var mange spennende temaer, og spennende vinklinger. Samtidig kjente jeg meg igjen i mye, selv om jeg er mann, sikkert mye på grunn av at vi er omtrent like gamle.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg