Ei hand på låret…

 

Om en mann legger handa si på låret mitt på denne måten…

…så kan jeg oppfatte det som noe fortrolig…og koselig.

Ei forsiktig tilnærming…

…som det ligger en form for omsorg i…

 

Selvfølgelig kommer det an på settingen….

Men…hvis det er en mann jeg har fått en god tone med, og er trygg på…

…så kan det hende at jeg kommer ham i møte ved å enten:

Legge handa mi oppå hans…

….eller legge den på tilsvarende måte på hans lår…

 

Hvis handa hans derimot legger seg på låret mitt på denne måten…

…og han i tillegg begynner å klemme og kna på innsida av låret…

…litt høyt oppe…

…kan jeg fort oppleve det som nokså nærgående og litt for intimt…

 

Altså at det ligger en slags seksuell undertone i det…

…som jeg ikke liker så godt.

 

Det blir for direkte og rett på sak…

“Hva er egentlig dette for noe…?” tenker jeg da…

Igjen kommer det sjølsagt an på settingen. og på hvor godt kjent vi er…

Jevnt over foretrekker jeg imidlertid den forsiktige, vennlige berøringen…

 

Nei…jeg sier ikke at han som tar et grepa tak er:

“En gris som bare er opptatt av en ting”…

Men…

…jeg må ta mine egne følelser på alvor…

…og våge å si fra på en pen måte…

…i stedet for å sitte der og være anspent og utilpass…

 

Det gjorde jeg også…

 

6 kommentarer
    1. Ja, hva man selv føler er aldri FEIL!! Og det er veldig viktig å sette grenser. Uansett hvem som gjør disse tingene. Den “snille” hånda kan også føles feil, hvis det er feil folk og feil setting. Så det er LOV å føle alt <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg