Dagslys under rullegardina

 

Når jeg våkner klokka 06.30,

og blikket mitt møter dagslys under rullegardina,

da det mye mindre fristende å bli liggende i senga!

 

I november, desember og januar er jeg murmeldyr.

Jeg kan fort bli liggende til klokka ni hvis jeg ikke “har noe på meg”.

 

Det er kjekt med rullegardin.

Jeg liker at det er mørkt når jeg skal sove.

Dessuten føler jeg meg skjermet og beskyttet.

Likevel drar jeg den aldri helt ned.

 

Jeg liker nemlig også å få et glimt av verden

med det samme jeg våkner.

 

Er det sol i dag?

Tåke…?

 

I dag var det tåke. 

 

Jeg har hatt ei økt med friskriving.

Tre A4 ark med morgentanker uten mål og mening.

 

Arkene har jeg lagt i en perm.

Jeg tror det blir flere…

Det var en fin måte å starte dagen på.

 

Mobilen fikk ligge urørt…

…bortsett fra da jeg tok dette bildet:

 

 

 

 

 

 

 

10 kommentarer
    1. God morgen!
      Jeg liker også å ha et gløtt ut mellom rullgardinen…. så ser jeg om det er lyst når jeg våkner 😀
      Skodde og regn her i dag…

      Lag deg en fin fin onsdag 🙂 klem

    2. God morgen til deg, eller det blir vel god formiddag nå? Ja, det er så godt med lyset som kommer mer og mer. Jeg er også mye trøttere i mørketiden. Herlig å se dagen gryr nå. Her er det også tåke, men det gjør ikke noe. Jeg tok meg tid i går til å nyte sola i hagen midt på dagen, og det kan jeg tenke på i dag.
      Fint å skrive ned tanker. Det gjør jeg også ofte. Etter noen år tar jeg det fram igjen og lurer på om det virkelig var meg som skrev det. Nyt våren som kommer mer og mer. 🙂 Klemsiklem.):)

    3. Det hørtes veldig godt å starte dagen med friskriving. Veldig godt!
      Håper dagen også ble fin, til tross for tåken. Skjønner det er fint og ha en glipe i rullegardina. Av og til drar jeg ikke for, for da kan jeg få hele dagen i fleisen når eg våkner.

      1. Jeg liker å ha det mørkt når jeg sover. Når det blir lyst i fem seks – tida om morgenen synes jeg det er veldig greit med rullegardina. men jeg har altså ei glippe, slik at jeg ikke skal tro det er midt på natta om jeg våkner klokka åtte! Jeg jobber mest ettermiddag/kveld, så jeg trenger sjelden stå opp grytidlig. 🙂

      1. Det må være slitsomt. I sær hvis du har mye kveldsvakter. Da er det ikke lett å holde seg våken utover kvelden. Jeg våkner veldig sjelden før 06.30. 🙂

    4. Du er flinkere til å sove enn det jeg er….. våkner aldri seinere enn halv sju, jeg…. uansett….! Jeg har mørke gardiner trukket helt for, men det er jo foreløpig mørkt når jeg står opp uansett! Høres ikke dumt ut med den friskrivinga…..! Det er sunt å skrive ting ned! Klemmer <3

    5. Ja friskriving er moro, og det er utrolig hvor mye en kan få ned på papiret når en ikke sensurerer det en skriver. Du er visst en skikkelig morgenfugl, det har jeg forstått for lengst! Nå som jeg nærmer meg 60, er det sjelden at jeg sover så lenge også, men i mørketida kan jeg nok sove til ni og halv ti om morgenen en gang i blant.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg