Av og til kan en nesten bli litt overtroisk, altså…

 

…for GJETT hvem som satt på trappa mi i dag tidlig??

 

Jeg skulle til å lempe ut verandamøblene (som jeg tok inn i går pga av den kraftige vinden).

 

Da jeg åpnet utgangsdøra, så jeg ham…

Han var ganske mørk i huden…

 

Han satt der så stille…

…og med lukkede øyne…

 

Jeg studerte ham inngående, men han reagerte tilsynelatende ikke.

Det var nesten så jeg begynte å lure på om han var…

 

…LIVLØS!?

 

Eller…

 

…var han rett og slett helt paralysert og skrekkslagen…

…over mitt plutselige nærvær??

 

Jeg valgte å gå inn igjen, slik at han eventuelt skulle få summet seg…

 

Da jeg kom ut på trappa igjen, noen minutter senere, var han borte…

 

Hvem han var?

 

En liten frosk, faktisk!

 

Og så jeg…

…som la ut et innlegg om å kysse frosker i går!!

 

Jeg angret litt på at jeg ikke hadde passet på å ta et bilde av ham…

…men å KYSSE ham…

…hadde jeg definitivt ikke turt uansett!

 

For…

…tenk om jeg ikke hadde blitt kvitt ham igjen??

 

Da er det bedre med ham som bor her fast…

 

Han er fargerik og flott…

…og gjør ellers lite ut av seg…

 

…så jeg prøvekysset litt på ham i stedet!

 

 

Det skjedde ikke noe…

 

Jeg fikk veldig liten respons…

Litt kjølig…

…og ikke særlig mykt heller…

 

 

Like stødig og stillfarende som alltid…

 

 

I dag har forresten “Lillasjel” delt ordene hun “tok ned” til meg for litt siden. 

 

Jeg har delt det her på bloggen min før…

…men hun presenterer disse innleggene så fint…

…med illustrasjon og det hele!

 

Læringskurven har vært bratt for deg de siste årene

 

Hovedbudskapet er at jeg skal ta det litt mer piano…

…unngå å stupe ut i ting!

 

Jeg er ikke så flink til det!!!

Vet ikke helt om jeg klarer, altså…

 

Men: Hun fikk jo også “Beskjed” om at jeg skulle fortsette å være meg sjøl…

 

Det er absolutt ingen mann i sikte her…

…så jeg tenker mer generelt!

 

En utålmodig sjel er jeg…

…og har jeg først tatt en avgjørelse om noe…

 

…så går det unna!!

 

 

 

16 kommentarer
    1. Ha, ha, ha 🙂 Kjempeherlig og morsomt innlegg du har skrevet 🙂 En slik frosk ville jeg ha kysset jeg også. Prins har jeg (mannen min), men det kunne vært noe helt annet magisk frosken kunne ha gitt meg 🙂
      Ønsker deg en kjempefin lørdag, og en fortsatt kjempefin og god helg 🙂
      Purr, purr, fra Toril og kattene

    2. Ja det var litt av et sammentreff etter videoen og det fine diktet i forrige innlegg 🙂 Fin han du “bor sammen med”selv om han ikke er så myk..hehe..
      Jeg er også slik at har jeg bestemt meg for noe så går jeg “all in “..men ellers går det ganske rolig for seg.. God helg videre <3

    3. He he. Herlig :-)) Fin frosk du har inne også 😉 Det å kysse frosker er nok ikke noe for meg heller, tar ratt feil hvis det er skumt å koser med en padde og ratt 😉

    4. Så koselig med besøk på trappa…men du gjorde nok lurt i å finne den kjente kjære frosken å kysse på…farlig å utgi seg med fremmede….hihihih….

    5. Skjebnens ironi 😀 Kanskje det er et forvarsel? som “å høre skritt i gangen” før noen kommer 😀 Dævenn,, gleder meg til fortsettelsen.. ja for det må jo skje noe mer 😀

    6. Humoristisk og rørende post.
      Lykken er vel mye vi kan skape selv.
      Du sprer glede her i bloggverden og som betyr at det bobler glede inne deg.
      Motgang har vi alle, men i kan bli sterkere av det.
      Lykke til med livet!

    7. annebe: Takk! Jeg kan være skikkelig vinglete, men er det først noe jeg virkelig har bestemt meg for…da går jeg for det!!! Tror nok det jevnt over går ganske rolig for seg hos deg, sjøl om du nok kan være bestemt når det virkelig gjelder! <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg