Nykommere i Naturist-bransjen…

 

Da jeg gikk på videregående, var det litt “moderne” å sole seg toppløs…

Det HENDTE at jeg gjorde det, men jeg følte meg aldri helt bekvem med det…

Kroppskompleksene var mange…

Blant annet syntes jeg at puppene mine var for små og for lite “struttende”.

 

Det ække så greit, asså!!

 

Jeg har vært på naturist-strand en gang…

Det var i Florida, så jeg var rimelig sikker på at jeg ikke kom til å møte på “kjensfolk” som vi sier på Hedemarken…

 

Vi blir gjerne litt dristigere når vi kommer unna det vante miljøet…

…og den sedvanlige synsinga vedrørende hva som er “passende”…

…og hva som slett IKKE er det!

 

I dag var det klart for mitt andre besøk på ei naturist-strand.

Fay (leder av Female Leadership) er opptatt av at vi skal ha et avslappet forhold til nakenhet…

Hun vil “skamma” til livs.

 

Hennes første møte med en naturist-strand fant sted da hun var i tenårene.

Den gangen syntes hun det var kjempeflaut!

I dag er hun rimelig frigjort og trygg.

 

På forrige helgesamling fikk vi beskjed om at nakenbading sto på programmet denne helga.

Det var sjølsagt ingen tvang, men alle damene i gruppa bestemte seg for å bli med på bading i Evas Drakt.

Jeg var ikke særlig flau over min egen nakenhet…

Men…

…det var ganske mange menn som var der alene…

Så tok jeg meg i å tenke:

Kjæm døm hit førr å glana på nakne damer, hell?”

Så innså jeg at det var fordommene mine som slo ut i full blomst!

For:

Hvilken rett har jeg til å tenke slik? Sjølsagt er det mange menn som synes det er fint å se på nakne damer, men det betyr jo ikke at de er noen perverse griser av den grunn!!

Så la jeg merke til en muskuløs, brunbarket fyr som lå ganske nær plassen der vi Female-damene oppholdt oss.

Han la seg ned på ryggen med skrevende ben…

…slik at “stasen” pekte rett mot oss. (Den oppførte seg “pent”, bare så det er sagt!)

 

DA tok Kardansen av seg brillene…

…for da så hun ikke noe særlig sjøl om hun hadde ansiktet vendt i den retningen mannen lå.

Det ble litt for sterk kost, faktisk!

Og…

…så begynte fordom-tankekverna å surre oppe i hodet igjen.

“Det er greit at vi er på ei natturist-strand, men du treng da fell itte å ligga der å skræva SÅ fælt, a’ ve? Er det OM å gjøra få tedd’n fram mæst mulig, hell…?

Men…altså:

Kanskje mannen bare var usedvanlig avslappet til sin nakenhet? Kanskje han syntes det var deilig å få luftet ballene sine, fritt og uhemmet? Rompa hans var for øvrig like bronsebrun som resten av skrotten, så dette var ingen nybegynner i nudistbransjen!

 

Eller…

…kanskje han VIRKELIG syntes at det var litt stas å vise fram “stasen”? 

Kanskje han var SKIKKELIG stolt av den?

Om så var: Så lenge han ikke oppførte seg ekkelt…

… så fikk det nå være hans business!

(Fant Karidansen ut, da hun hadde svelget unna de verste fordoms – tankene sine!)

 

På ei nudist-strand er det ikke lov å springe rundt med kamera, men da damegjengen vasset ut i vannet i samlet flokk, kom det plutselig ei drone svevende rett over hodene på oss.

Kanskje sitter det noen unge gutter på gutterommet og koser seg med film i kveld?

Tanken plager meg ikke nevneverdig…

 

Selfie “måtte” jeg imidlertid ta…

Nei, du får ikke se så mye naken hud…

 

Jeg legger IKKE ut nakenbilder av meg sjøl (eller andre) på nett!

Men : Jeg hadde altså kun på meg briller og hårklype…

(Brillene måtte jeg ta på meg igjen for å ha kontroll på hva som ble med på selfien; så bildet er helt uredigert!)

Her har noen av Female- damene fått på seg fillene igjen…og er på vei tilbake til Casa Blanca!

Hattedamene gikk for øvrig ut i vannet med solhattene på. DET var litt av et syn!

 

 

Vel hjemme igjen, ble vi møtt av en som var glad for å få selskap:

Kosegrisen Fofo, som kryper tett inntil …

…så fort han øyner en mulighet til å bli klappet og kost med!

 

 

 

30 kommentarer
    1. Sikkert en deilig frihetsfølelse..jeg har aldri sola meg/bada naken eller toppløs..har i grunnen ikke tenkt så mye over det..Men husker som barn at det lå to nakne menn blant bare påkledde andre folk på ei strand vi var…det syns vi var litt rart husker jeg… Likte du følelsen av “frihet eller følte du deg utilpass ? Hørtes litt flott ut han muskuløse og brunbarka..hehe..

    2. Å du verden 😀 Veldig bra 🙂 Vi holdt på å gå feil en gang i Finland.. men karra oss tilbake til rett side av stranda 😀 Men flott for de som føler det helt naturlig 🙂 PS fikk ordna bilen her på Skjetten. Føler meg rimelig trygg på at de gjorde en solid jobb 🙂

    3. Så tøff du er! Jeg er litt sjenert der jeg også.. men sola meg toppløs som ung.. det gjorde meg ingenting.. men drone over nudist strand…. ikke bra!

    4. Hmmm… jammen er du tøff! Vet ikke om jeg hadde gjort det… men jeg vet at jeg hadde tenkt alt det samme som du gjorde på førsten! Og kanskje konkludert med det samme som deg! Klem <3

    5. Så fint et innlegg. Ja, fordommer er greit å luke i. Rart hvor fast de kan sitte. Men syns du var kjempeflink. Ellers vet jeg ikke om noe som er mer aseksuelt enn en nudiststrand. Barnslig befriende er det (har ikke vært siden i slutten av tjue åra :).

    6. Therese Bråthen: Man MÅ vel ikke være 100% naken. Men så tenker jeg litt sånn : Hvorfor oppholde seg på en nudiststrand hvis man ikke vil være naken? Jeg tror jeg ville ha følt meg som en inntrenger eller “kikker” hvis jeg hadde sittet der i badetøy mens alle andre var nakne. Ellers må jeg innrømme at trusa sitter hardere på enn BH’en for mitt vedkommende! (Men det var ikke noe stort problem ;))

    7. solliv: Ja, hvis man finner en slik holme et sted så… 😉 Jeg syntes det var litt sjarmerende på ett vis. Følte meg litt frigjort og barnslig! 😉

    8. dedicat: Bra det ordnet seg med bilen. Ellers glemmer jeg aldri en kall fra nord som hadde tatt “Liksom-tattoo”… og som var freidig nok til å vise fram litt av den bare skinka si på et bilde på bloggen! Ho-ho! 😉

    9. fruensvilje.blogg .no: Vi gjorde jo ikke noe galt, så vi hadde vårt på det tørre(Eller i det våte får jeg kanskje si) Det er jo de som filmer sånt som gjør noe de ikke bør! 🙂

    10. annebe: Joda, han var flott han, men ikke min type! 😉 Jeg syntes det var en fin opplevelse, men jeg legger meg jo ikke til med sprikende ben akkurat. Har ikke noe behov for å sole meg “Der nede”! 😉

    11. Therese Bråthen: Vi skal ikke ta av trusa hvis det føles veldig beklemmende. Hver og en må gjøre som han/hun føler for uten å la seg presse av omverdenen! 🙂

    12. Hei,
      Jeg oppdaga at du skriver om naturisme i bloggen din. Det gjør jeg også, i min egen blogg på http://naturistweb.blogg.no. For å gå rett på sak, er det ok for deg om jeg legger ut en lenke til din blogg? Jeg har vært litt treg med oppdateringer i det siste, men nå kunne jeg tenke meg å komme i gang igjen.
      Med naturisthilsen
      Kjell Gunnar Sørensen

      1. Hei! Du må sjølsagt bare legge ut lenke til innlegget hvis du vil. Jeg har jo absolutt ikke naturisme som noen rød tråd i min blogg. Jeg skrev bare om en av mine få gjestevisitter på ei naturiststrand! Hilsen Kari

    13. Hei, veldig fint skrevet innlegg om det å gå på naturiststrand. Det var jo litt trist med dronen, men får håpe det ikke var for nærgående filming. Jeg har vært naturist i ganske mange år og det var i sin tid med på å gi meg et mye bedre og tryggere syn på kroppen min. Jeg opplevde mindre kroppspress på naturiststrendene på Huk og Kalvøya enn på de vanlige strendene. Dessuten, så har du det at en masse glade og nakne mennesker i solen oser veldig lite av erotikk. Det er fantastisk deilig å ikke ha på tøy og jeg oppdaget at det å stå å snakke med en annen naken person ikke var annerledes enn en påkledd. Folk har sagt til meg at de vil ikke dra dit i tilfelle de treffer noen de kjenner. Hva så? Da er vel de like nakne og har de samme hensiktene. Håper du har fortsatt å bade naken!

      1. Takk! Jeg har faktisk ikke vært på nudiststrand etter den gangen. Det er ikke noen av de jeg vanker sammen med “til vanlig” som går på nudiststrender. Jeg er ikke helt bekvem mef å gå alene på badestranda, sjøl om jeg har gjort det noen ganger. Enig i at det er naturlig og lite erotisk å bade naken . De som går på nudiststrender for å “kikke” er nok i mindretall.😊

        1. Vi bor i utgangspunktet litt for langt unna selv, så det blir ikke så det blir ikke så veldig ofte. Men benytter oss av muligheten når vi kan. Da oppleves det veldig behagelig. Vi har opplevd et par ganger at det har stått et par karer og liksom bare sett seg rundt fullt påkledd, og det har føltes litt rart eller ubehagelig. Ellers tror jeg at de fleste som er der naken, er der for å nyte sol og varme og bading helt uten klær. Som jeg vel nevnte så har naturisme i yngre år vært en fin måte, og terapi, for å bli glad i og akseptere egen kropp. Når man følte at man var for pinglete og spinkel. Det å oppleve andre nakne i alle fasonger i en fin atmosfære, samt at jeg veldig ofte nyter å gå helt uten klær hjemme på fritiden. Når andre kler seg i noe mer komfortabelt på ettermiddag eller i helgen kler jeg meg i Adams drakt. Selvfølgelig må det være i usjenerende situasjoner 😊. Kan absolutt anbefales.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg