Frodithens dag!! HURRA!

 

Ja, Frodith har bursdag “Dagen derpå” – altså dagen etter nasjonaldagen!

 

Nå tror jeg bestemt ikke at det er noen “dagen derpå” for Frodithen…

… for Festløve-livet er hun ikke så glad i lenger!

 

Ei gla’jente er hun uansett!

Stort sett i godt humør!

Hun er ikke den som har for vane å tygge drøv på det som går litt skeis.

Ganske så diplomatisk og rund i kantene kan hun også være!

 

MEN : Om hun opplever at noe blir ALDELES riv, ruskende galt…

…og hvis hun synes noen blir urettferdig/dårlig behandlet:

DA kan Frodithen si i fra!!

 

Da jeg traff Frodith for første gang, føltes det som om vi var gamle kjente!

(Og det VAR vi jo også…gjennom blogginga!)

I løpet av de drøyt tre åra som har gått, har vi møttes flere ganger.

 

 

Dette bildet ble tatt sist vi møttes i Oslo, nærmere bestemt den 12.mai!

 

Frodith er så enkel å være sammen med. Hun er både humoristisk, lite selvhøytidelig og leken!

Skjønner du hva jeg mener? Frodith “frogger” i sentrale strøk!

(Bildet er stjålet fra bloggen til Frodith!)

 

Samtidig er hun i besittelse av mye menneskelig innsikt!

Hun SKJØNNER…

…uten at man trenger å FORKLARE så mye…

 

…om du skjønner?

 

Frodith er fabelaktig til å skildre…

…på en slik måte at du “ser”, “hører” og “føler”! 

 

Blant annet har hun skrevet noen noveller som har truffet meg mitt i hjertet. 

For eksempel denne:

 

Se deg ikke tilbake

 

 

 

Jeg har skrevet noen bursdagsinnlegg til Frodith før…

 

Til 49-årsdagen:

 

Det er tid for en reklame…

…for ei ung og spenstig dame!

Ho har bursda’n sin i dag; tegnspråk, DET er hennes fag!

Full tå latter, liv og lek, – spenstig, sprudlende og sprek!

Inkluderende som få, initiativrik – finner på

rare skyggelek-seanser –  lager fotokonkurranser.

Vet å bruke sine sanser; ser de fineste nyanser!

 

 

 

 

Til 50-årsdagen lagde jeg denne tegninga:

(Det var  forresten Frodith som introduserte meg for tegneprogrammet “paint”.

Jeg hadde aldri hørt om det før hun forklarte meg hvordan hun laget de morsomme tegningene sine!)

 

 

 

Hvis du lurer på hva det er som stikker fram bak ryggen hennes…

…så er det noe fra dyreverdenen.

Hvis jeg sier:

“Noe(n) som krydrer tilværelsen”, så skjønner du kanskje?

 

 

I fjor…

…da må jeg beskjemmet innrømme…

…at det ikke ble noe bursdagsinnlegg fra denne kanten!

 

DET er jo litt pinlig…

…og særlig med tanke på at Frodithen er en av dem som er mest påpasselig når det gjelder å huske ANDRES dag!

Uansett:

Gratulerer med dagen,Frodith!

 

Jeg er så glad for at jeg har fått muligheten til å bli kjent med deg!!

 

 

 

16 kommentarer

Siste innlegg