“Næmmen…så fin og blå på toppen…åsså så flotte PUPPER!”

 

Karidansen er på vei fra hotellet på Grünerløkka til Oslo S.

Mens hun rusler gatelangs, med kofferten på slep, passerer hun flere små sjapper der folk sitter ute og nyter “en kald en” i sommervarmen!

 

Plutselig hører hun en mannsstemme:

“Næmmen… så fin og blå du var på toppen…

…åsså så flotte pupper du har!”

 

Hun snur på hodet og møter blikket til en rødmusset, jovial kar som sitter utenfor en av sjappene. Han har et ølglass i neven…

 

“Dætta er nok itte den første halvliteren HAN har drøkki i dag!”…

…tenker Karidansen!

 

Men…

…han er så blid og fornøyd at hun gliser godt tilbake!

 

“DET var koselig å se altså!” sier fyren…

…og Karidansen slipper latteren løs for alvor da hun har kommet litt på avstand fra den galante herremannen.

 

 

Det får ikke hjelpe om noen kanskje tror at hun har fått solstikk i sommervarmen!

 

Det er av barn og fulle folk en får høre sannheten, sies det!

 

Jeg har stort sett sluttet med å “snurpe i truten” når jeg får “upassende komplimenter”!

Når en har blitt såpass “Godt Voksen” får en “ta i mot det en får”…

…tenker jeg!

 

Dessuten så får en så mange rynker rundt munnen av å gå å snurpe den sammen i tide og utide…

 

 

En vakker dag er det kanskje bare 90-åringer med langt fremskreden grå stær som blunker lurt til meg…

 

…men det er forresten ikke BARE det heller.

 

En skal ikke kimse av komplimenter som kommer fra hjertet…

 

En skal tvert i mot ta dem til seg…

…og tillate seg å SKINNE litt!

 

Jeg måtte ta en liten selfie i et butikkvindu rett etter at jeg hadde fått dagens fantastiske, dypfølte kompliment!

 

Jeg sender noen varme tanker til den blide gubben med pilsen…

 

“You made My Day!”

 

 

 

22 kommentarer

Siste innlegg