“Så gøy vi hadde det!”

 

Denne setningen leste jeg her om dagen…

 

Jeg leste den et sted der jeg absolutt ikke hadde forventet å finne en slik setning…

Det var jo derfor jeg la ekstra merke til den!

 

Jeg ble i godt humør!

 

Noen ville kanskje ha syntes det var upassende å skrive noe slikt på det stedet…

…men jeg syntes ikke det!

 

Jeg syntes setningen vitnet om humor…

…og ikke minst…

…mot til å være annerledes…

 

…gjennom å gjøre noe helt annet enn “alminnelig skikk og bruk”…

 

 

For…

…setningen var risset inn i…

 

 

…en gravsten!

 

 

Det sto et mannsnavn og et kvinnenavn på gravstenen…

 

Kanskje var det et ektepar?

 

Og kanskje var det den lengstlevende…

…som hadde bestemt hva som skulle stå på stenen?

 

 

Eller…kanskje var det ungene deres…

… som syntes det passet bra med en slik tekst på mors og fars gravstøtte?

 

Ikke vet jeg…

 

…men jeg har sansen for sånt!

 

 

 

 

Jeg kunne selvfølgelig ikke ta bilde av DEN stenen…

…så dette er et bilde av en gammel gravsten som jeg foreviget en gang jeg ruslet rundt på kirkegården som hører til Nidarosdomen.

 

“Toldinspektør Collin med hustru og børn” står det på denne…

 

DET var andre tider, det!

 

Den gangen var det visst bare “Familiens overhode” som fikk æren av å stå oppført med navn på gravstøtten!

 

 

 

12 kommentarer
    1. Helt herlig :-)) Sånt kan jeg også like – og den ville nok passet på oss her også når dagen kommer. Jeg vil nok gå igjen som en «latterboks» en fikk kjøpt før :-))

    2. Ja det var en herlig skrift…og sikkert to som virkelig hadde det gøy sammen! Tenk før i tiden ja…bare mannens navn..men det syns jeg er helt feil…men var nok ikke den tiden…livet forandrer seg….Men jeg mener alle burde være såpass verdt at de fikk et navn!

    3. Artig med litt munter tekst selv om det var på ei grav.. Håper du har hatt det fint sammen med Frodith i dag ..og kanskje laget noen planer for bloggtreff :)) Ha en fin dag videre <3

    4. annebe: Vi jobber med saken. Skal skrive et innlegg en dag med det første. Det BLIR den 2. juni. Vi har snakket om at vi kan møtes ved Oslo S. kl 13. Vi har ikke bestemt spisested ennå. Vil gjerne ha noe som er litt rolig slik at det går an å snakke sammen. Samtidig skal det helst ikke være så vanvittig dyrt å få kjøpt seg litt å “Bite ti”.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg