“Ingen har vel noen gang tatt skade av …begeistring?”

 

 

Jeg liker ikke…

 

…selgere!

 

Jeg er UHYRE skeptisk til “sånne” folk!

 

Lurendreiere…

…som bare er ute etter…

…å tjene mest mulig lettvinte penger…

 

…på meg!

 

 

Nå er jeg jo en impulsiv sjel!

 

Til tross for at jeg kan være både mistroisk og forutinntatt…

…så VET jeg også at jeg kan være lett påvirkelig…

…og rimelig naiv!

 

Slik sett kan min mistro bidra til å beskytte meg!

 

Samtidig vet jeg jo…

…at jeg noen ganger KAN tillate meg å snuse litt på ting…

…for deretter å si:

 

“Nei, takk! Dette passer meg ikke!”

(UTEN å ha brukt masse penger på det!)

 

Jeg er nysgjerrig av natur!!

Jeg liker å prøve ut nye ting.

Det er bare frykten for det ukjente som kan stoppe meg…

 

Finner jeg ut at jeg VIRKELIG vil…

…så er det nesten ikke NOE som kan stoppe meg…

 

Dessuten er jeg nokså opplevelses – sugen etter en vinter med mye kveldsjobbing…

…og et relativt begrenset sosialt liv!

Helgene med kvinnegruppene har vært  til stor inspirasjon for meg det siste året!

De har rett og slett fungert som GEDIGNE vitamin – bomber!!

 

DET var nok mye av grunnen til at jeg dro innover til Sandvika igjen nå nylig!

 

I Sandvika bor jo Frodige, Fargerike Fay…

 

…som blant annet holder kurs i “Female Mastery” og “Female Leadership”.

Jeg har skrevet om henne og kursene i flere innlegg i løpet av det siste året.

 

Ett av dem kan du lese her:

Mennesker som berører/Rosa-weekend 7.april…

 

 

 

Dette er Torun Nordskaug.

 

Mitt første “møte” med henne fant sted under en Female Leadership – weekend hos Fay nå i vår.

Torunn var da “innom” oss via en TV-skjerm.

 

Hun jobber i noe som heter “Forever Living”.

(Det er et veldig kjent selskap, men jeg hadde knapt nok hørt om det før).

 

“Forever Living” selger blant annet ulike kosttilskudd og hudpleieproduker som er basert på aloe vera. 

 

Som nevnt er jeg altså UHYRE skeptisk til sånne “BISSNISS – FOLK” som skal lure på meg alskens “Vidunder – produkter”…

 

Og…ikke MINST…

…er jeg skeptisk til det som kalles “Network Marketing”!

 

 

“Je vil itte bli med ti no’ slik derre pyramide-opplegg!  Je vil ITTE sælja no’, men KANSKJE je kjøper littegrann, bære for å PRØVE!!

(Sa Karidansen til Fay før hun dro innover til Sandvika; blant annet for å få vite mer om Forever Living.)

 

Men:

Torun har et veldig tillitvekkende og behagelig vesen.

Hun er også og besittelse av svært mye fagkunnskap. 

Jeg liker også veldig godt at hun ikke er så opptatt av å “verve” folk ved å fortelle dem om hvor ENORMT mye penger de kan tjene om de begynner som “Forever Business Owners”.

 

Hun snakker hovedsakelig om PRODUKTENE, og om egne og andres erfaringer med disse!

 

Torun er veldig lun og behagelig å høre på…

… men man aner fort at dama er i besittelse av en god porsjon humor!

 

“Je lik itte slik Halleluja-opplegg”, sier Karidansen.

“Å, det kan nok absolutt være litt “Halleluja- stemning” på eventene våre, sier Torun med et lurt smil.

 

Så forteller hun om ett av SINE første møter med Forever Living- konseptet:

 

Hun hadde stått og betraktet “Halleluja – gjengen”…

… og skepsisen hadde nok stått skrevet i ansiktet hennes.

 

Mens hun sto der og utstrålte dette…

…hadde en dame kommet bort til henne og sagt følgende:

 

“Ingen har vel noen gang tatt skade av begeistring?”

Akkurat DEN bemerkningen hadde vært litt forløsende for Torun!

 

Torun er også åpen for at det finnes mange andre gode produkter på markedet.

Hun markedsfører IKKE “Forever Living”…

…ved å snakke nedsettende om andre selskaper. 

 

 

 

Nei, pr i dag har Karidansen ingen konkrete planer om å selge aloe vera produkter.

 

 

Jeg gjorde imidlertid som jeg sa….

…kjøpte “littegranne”….

(Som for eksempel flaska med aloe vera juice jeg holder i hånda på bildet ovenfor).

 

I tillegg kjøpte jeg denne :

 

Den skal, blant annet, ha god effekt mot tannstein.

Smaken er mild, og konsistensen er veldig behagelig.

Den skummer ikke veldig mye, og det liker jeg.

 

Så vil framtida vise om dette er noe som gir såpass mersmak at jeg vil fortsette med det.

(Altså : “mersmak” på mer enn EN måte!)

 

 

Om jeg på litt sikt kjenner at det jeg prøver ut har en positiv virkning på helsa mi…

…så KAN det hende at jeg vil prøve ut flere ting…

 

Og så får jeg se…

Om jeg noen gang skulle komme til å anbefale andre å prøve ut noen av produktene, skal jeg ha opplevd at de har hatt en god effekt på meg sjøl…

…FØRST!

 

(Innlegget er ikke sponset på noen som helst måte.)

 

15 kommentarer
    1. nei en må nok se sine selgere godt ann :=) noen er flinke og seriøse og det finnes nok mange gode produkter,for tiden jobber mine døtre med eteriske oljer,så ho mpr prøver så får vi se om jeg også blir begeistret :=) vi får teste ut både du og jeg hi hi,ha en fin dag videre da

    2. fruensvilje.blogg .no: Takk for det, og GOD bedring med foten. Var inne og leste i går, men det har vært så mye jobbing og sene kvelder, at jeg har vært dårlig til å kommentere rundt omkring i det siste! 🙂

    3. Er nok litt som deg. Skeptisk til det første, og nysgjerrig på det andre :-)) Bruker blant annet en lotion fra forever living, på soleksem og andre ulumskheter. De har noen veldig gode produkter. Men som mange andre merker er det også noen jeg ikke bruker :-)) Håper du blir fornøyd :-))

    4. Ja det er nok lurt å prøve flere produkter selv først…Jeg blir også skeptisk og veldig på vakt når folk skal selge meg noe…er det for bra..ja..så tror jeg det er for godt til å være sant..osv…Så jeg er nok ingen god kunde…hihihi…Håper du blir fornøyd..DET er jo det viktigste….

    5. Har jo fulgt med i noe av det litt sånn motvillig kaster deg ut i 🙂 Men du er herlig åpen og med en flott touch av selvironi 🙂 Nesten som du “snakker” til deg selv av og til når du skriver 😀 God helg.

    6. foreignerat50: Takk. Er man godt fornøyd med det man bruker så er det jo ingen grunn til å bytte. Jeg bruker ingen faste merker når det kommer til kosttilskudd og kosmetikk. Det blir litt her og litt der!?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg