“Karidansen”- en tenåringsblogg?

 

I dag har jeg hatt “telefon-coaching” med denne dama!

Fay Skandsen…Her i Sandvika på “Rosa-weekend” for snart to uker siden.

 

 

Uredde Fay som har kastet seg ut i det meste…

…fått seg noen skrubbsår…

…men gått ufortrødent videre.

 

Tilsynelatende ikke skvetten for noe…

 

“Jeg er opptatt i neste uke, jeg skal en tur til Dallas!” 

 

Bare en liten svipptur over dammen, liksom!!

 

For ti år siden var Karidansen en tur i Miami. Der bodde jeg i en suite på et luksushotell.

Det er noe av det sprøeste JEG har gjort…

(Man har da vokst opp i et bygdemiljø på Øksna sør i Østerdalen, og bodd på bygda all sin dag)

…men jeg betalte bare for flybilletten, ellers hadde det ikke gått!

 

 

Jeg trenger litt flere utfordringer og “sprøe”, uforutsigbare ting i livet mitt nå. 

Så er det viktig at jeg har med meg hodet på “reisen” også!

 

Yngste sønnen min har nevnt på at han har lyst til å ta et “reise – år” snart.

Det støtter jeg fullt ut!

Realisere drømmer, utvikle fotograf – talentet sitt – rett og slett kaste seg ut i det!!

SUPERT!

FLOTT! 

 

Mor skal ikke komme med noen “advarende pekefingre”.

Jeg stoler fullt og fast på at han finner ut av det sjøl! 

 

Det er så viktig å tenke MULIGHETER i stedet for BEGRENSNINGER.

Fryktbaserte tanker om ALT man må og bør passe på så det ikke skjer noe “galt”…

…er vel den verste “hemskoen” man kan iføre seg?

 

Livet utspiller seg uten noen form for garanti.

Det eneste vi vet med sikkerhet er at det tar slutt, før eller senere!

 

Jeg kjenner forresten ofte på frykt!

Noen ganger føler jeg at jeg blir helt satt ut av frykten min…

…over noe som EGENTLIG er bagateller i den store sammenhengen!

 

I slike tilfeller kan jeg være lett å manipulere og lede!

Da må jeg våge mer, kjempe i mot.

Det er den eneste måten å komme videre på!

 

Det er best å kunne gå i grava med en følelse av at man i alle fall har realisert NOE av det man har drømt om…

At det ikke BARE ble med drømmene!

 

Jeg har fått mye støtte og oppmuntring av Fay vedrørende bloggen, skrivinga…

…og drømmene mine!

 

I dag nevnte hun, blant annet, bloggen min!

“Bloggen din ser ut som en tenåringsblogg, Kari. Du må få til et finere design på den og gjøre mer ut av den!”

(Fay er utdannet grafisk designer.)

 

Jeg fikk noen tips, så jeg har tittet litt på nettet vedrørende hjemmesider.

 

Nå har jeg bestemt meg for å få hjelp til å gjøre utseendet på bloggen litt mer spennende.

Jeg får ikke gjort det med det første, men i løpet av våren/sommeren tenker jeg at bloggen skal få en ny og bedre “look”!

 

Noen konkrete avtaler er alt gjort, så da får jeg ta det derfra.

 

“Je føler at je har GRODD litt fast her”, sa jeg til Fay…

… og det gjelder ikke bare i forhold til bloggen!

 

Det SKJER ikke noe i livet hvis vi fortsetter å gjøre det vi alltid har gjort!

Vi må gjøre noe NYTT!

 

 

Jeg har flere herlige venninner!

Blant annet DENNE dama!

Forhenværende lastebilsjåfør og kafevert.

Nå omsorgsarbeider i helsevesenet, Healer og Humørpille!

DET er Karin, det!

 

Nylig reiste hun alene på en “kaste seg på” – tur  til Roma:

 

“Je trudde je sku’ træffe en romersk gud der…

… men dom var visst daue æille somma!”

 

Trenger jeg å si at vi ler mye når vi treffes??

Fra Jintetur i Oslo i fjor høst!

 

12 kommentarer
    1. Helt enig med deg. Fly ut og test vingene 🙂 Blir spennende hva du finner på av design, mitt er også i endring om dagen – leker, prøver og feiler. Blir nok ei rå 😉

    2. Jernbanefrua..: Takk! Jeg trenger hjelp av eksperter til å komme i gang, men så kan jeg eventuelt leke videre sjøl når jeg bare har lært fremgangsmåten! Blir spennende å se ditt når det blir ferdig. Tror du er litt mer teknisk anlagt enn meg, men alle kan lære! 🙂

    3. Så spennende med nytt design..gleder meg til å se en “voksen” utgave av bloggen til Kraidansen.. hihihi..Syns ikke denne er så tenåringsblogg jeg da…det er jo innholdet som teller…og DET er voksent…Koselige bilder av deg og din venninne….Det er nok lurt og gjøre noe nytt innimellom…litt ut av konfortsonen..DET er ikke jeg så flink til…Men viktig..særlig for de unge…

    4. Tenåringsblogg er da vel fint vel..hehe.. Finne sin stil og noe en syns passer til bloggen man har høres bra ut , blir moro å se :)) Fint å kaste seg litt ut i nye ting..hvor store forandringer og hva en “føler” for og kan, varierer jo..men litt nytt innputt mååå man ha av og til :)) Fine jenter på tur <3<3

    5. Jeg synes du har en fin blogg jeg Karidansen, du er jo en tenåring da 😀 Og det er herlig. Men sikkert moro å få nytt, pusset litt 🙂 Og ut å fly med vingene dine, mye på planene framover har jeg også. Deilig 🙂 Trenger ikke være lange turene eller store andre utfordringene, men noe småtterier 🙂 Klem <3

    6. frodith: Ja, jeg må “fly” litt nå, kjenner jeg! Kan ikke bare være på jobb og ellers tilbringe nesten all fritid alene i ei leilighet langt ute på bygda. Bloggen trenger fornyelse, så jeg må ta et tak der!
      Det er godt at det er vår! <3

    7. atlelundhaug.no: Takk! Noen ganger har jeg gitt opp før jeg har begynt. Andre ganger har jeg kjempet for lenge. Begge deler har hatt rot i det samme: Frykt for forandring, frykt for fordømmelse og for ikke å strekke til! Jeg leser jevnlig bloggen din og har fått med meg at du har laget hjemmeside. Jeg har bestilt hjelp til prosjektet, for jeg er ikke så god på det tekniske. Ser at situasjonen stadig forverres hos deg. Tenker at det nå er best for dere alle om du klarer å ta en konkret avgjørelse om å gi slipp – sjøl om det gjør usigelig vondt og tomheten etterpå trolig vil føles uutholdelig den første tida etterpå. Noen ganger er livet slik at man bare må bestemme seg – og faktisk gjennomføre en drastisk endring, samme hvor vanvittig vondt det er.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg