Jeg lo så jeg skrek – og slo meg på låra. (Kanskje jeg er litt sånn “Hunndjevel”?)

 

Ja, jeg gapskrattet godt i går kveld da jeg oppdaget hva en bekjent av meg hadde gjort:

 

For noen år siden flyttet Gubben ut.

Han hadde “Funnet noe Nytt og Bedre”!

Sånt skjer jo i de “Beste Familier”. 

 

Har man oppdaget at gressere er grønnere et annet sted…

…og man har begynt å legge seg til og tygge drøv der…

 

…så er det ingen grunn til å fortsette med å tære og drite på det gamle beitet.

 

Man kan heller la DET beitet få vokse seg friskt og grønt igjen uten å jafse og tafse mer på det…

 

Men…DENNE karen ville ha noen fordeler både her og der!

Det finnes jo noen slike, må vite!

 

Så…han stuet garasjen til ekskona full av det skrotet han ikke syntes han hadde plass til i sitt nye bo!

Etter flere år med stappfull garasje, fikk ekskona nok!

Hun øynet en mulighet da hun så DENNE annonsen:

 

 

Nina Koteng sitt bilde.

 

 

Så skrev hun (helt åpenlyst på facebook) en søknad der hun fortalte om hvordan ståa var:

 

At Eks-Gubben hadde flyttet for flere år siden…

…og at hun hadde lyst til å bli kvitt restene etter…

…Sjølveste Skrotnissen!

(Det siste her er mine ord, Jeg har ikke direkte sitert noe av det hun skrev i søknaden, men det var ustyrtelig morsomt!!)

 

Så vil noen kanskje si :

“Tenk så dårlig gjort å henge ut eksen sin på den måten da!!”

 

DER er jeg uenig!

 

Når han viser så lite respekt for ekskona…

…at han stuer garasjen hennes full av alt han ikke gidder å ta med seg når han drar sin kos…

…og lar det ligge der i FLERE ÅR uten å løfte en finger for å rydde opp etter seg…

…ja, da har han DRETI så på draget, at det ikke gjør NOE som helst at han blir hengt ut bittelittegranne!

 

Ungene er voksne, så da stiller det seg annerledes enn om de hadde vært mindreårige.

Om de reagerer negativt vet jeg ikke, men hun statuerer i alle fall et eksempel på tydelig grensesetting.

 

Nok er NOK!!

 

Og det viktigste av alt:

Hun gjenvinner sin sjølrespekt ved å sette foten ned. 

Hun kvitter seg med Eks – Gubben, både fysisk og mentalt!

 

Det er slutt på å la seg (mis)bruke som søppelfylling!!

Av naturlige årsaker kan jeg ikke legge ut bilde av den tøffe dama…

 

…men jeg er stolt av henne!

 

Jeg synes hun fortjener…

 

…å vinne den containeren!

 

 

 

12 kommentarer

Siste innlegg