La de små barna komme til meg…

 

…hindre dem ikke…

…for Guds Rike hører slike til.”

 

Omtrent slik står det i Bibelen ett eller annet sted…

 

Det var vel Jesus som sa det.

 

Om han virkelig har levd, og om en brøkdel av det som står om ham i Bibelen er sant…

…så var han en usedvanlig bra kar.

 

Ikke var han spesielt snerpete heller…

 

Foruten å utføre den bragden det er å mette 5000 mennesker ved hjelp av skarve fem fisker og to brød (tror jeg det var)

…så gjorde han også vann til vin ved minst EN anledning, (så vidt jeg husker).

 

 

Jeg koser meg ganske ofte med et glass vin, jeg…

 

Får jeg muligheten til det..

…svinger Karidansen også på svansen i swing-dansen…

…uavhengig av om noen mener det er “syndig” med “Dans og drikk”. 

 

Jeg drikker meg svært sjelden beruset, og jeg bedriver heller ikke “Utagerende festing” i vesentlig grad!

 

(Ikke på Nyttårsaften heller!)

 

Nei, DETTE er ikke vin…

 

 

…men derimot en miks av Lier Eplemost og Karidansens avkok av revet ingefærrot, kombinert med saften og raspet skall av lime og sitron.

(Skal man bruke skallet, bør det være fra økologisk dyrket frukt!)

 

Det er alkoholfritt, men det smaker godt og “River” litt i halsen, slik jeg liker det! Ganske sunt også tror jeg, men man flyr på do og tisser i ett kjør hvis man drikker mye av det.

I alle fall JEG!

 

 

Jeg er ingen flittig Bibel – leser, men jeg har jo hatt bibelhistorie på skolen, så jeg har ikke unngått å få med meg en del av innholdet likevel.

 

Jeg tror ikke så mye mer på Jesus enn på Muhammed…

Hvem som er “Rett –  troende” har jeg ikke så stor formening om i denne sammenhengen…

 

Men jeg tror jo at det finnes engler da…

…sjøl om jeg ikke VET!

 

 

Her er et herlig bilde av en liten kar som ble døpt i Bergen 2. juledag.

Han er sønn av en av mine nevøer, og det yngste barnebarnet til søstra mi og mannen hennes.

 

Synes han presten her ser veldig trivelig ut…

…og det VAR han visst også –  i følge sikre kilder.

Det kan jo nesten se ut som om han blunker lurt til fotografen…..

 

Jeg har “fjernet” de voksne på sidene, for jeg har ikke spurt om lov til å publisere bildet. Jeg har imidlertid spurt foreldrene ved tidligere anledninger vedrørende publisering av bilder av barna, og vet at det er greit.

 

Presten har jeg jo ikke spurt, men regner med at det også hadde vært greit for ham om han hadde visst om at han ble med på bloggen til Karidansen.

 

Han er i alle fall anstendig antrukket!

 

Det er min niese, dåpsbarnets tante, som har tatt bildet. (Tror jeg!)

 

 

 

6 kommentarer
    1. Ha-ha, ikke utagerende festing i særlig grad 😀 Nei, det tror jeg på , selv om LITT vill og galen kan du vel bli? 🙂 Hi-hi. Nydelig gutt i dåpen da 🙂

    2. den drikken hørtes deilig ut,her har jeg inntatt en suppe som rev litt ekstra i halsen,chili og ingefær i den :=) vi trenger litt slike ting nå når det er kaldt ute.Et koselig bilde ja,og tenker presten som er et offentligt menneske ikke har noe imot dette bilde på bloggen din

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg