Puste på ei stønn…(Kose seg med fri – kveld og julepyntet heim…)

 

Da jeg kom hjem fra dagvakt i ettermiddag, hadde jeg hatt seks vakter på rappen.

 

Vanligvis har jeg ikke mer enn fire eller fem vakter etter hverandre, men dette var “Prisen” for å be seg fri en dag i begynnelsen av desember.

 

Dessuten har jeg bedt meg fri fra kveldsvakta 1. dag Nyttår.

 

Når vi får innvilget fri på en “rød” dag, må vi ta en “rød” dag i bytte.

For min del betydde det både kveldsvakt på Julekvelden og dagvakt på 1.dag jul.

 

Jeg jobbet julekvelden i fjor også. Det er helt greit.

Slik livssituasjonen min er nå, vil jeg heller ha fri på nyttårskvelden enn på julekvelden.

 

I ettermiddag var det imidlertid USIGELIG godt å sette seg i go’stolen etter at jeg hadde dusjet og spist middag…

 

Jeg KOSER meg i min leide leilighet…

 

Edelgrana jeg kjøpte på Hamar før jul. Jeg er så fornøyd med den!

 

Jeg bruker ikke de gammeldagse julelysa mer. Lyslenke gjør nytta!

 

Dattera mi har funnet igjen adventstaken min.

Den sto i kjelleren i huset jeg bodde i da jeg hadde gard!

 

Kjøkkenet må også julepyntes litt! 

 

Nissen jeg fikk av bloggvenninne Siv Margret…

…sitter lettere henslengt i vinduskarmen.

 

 

Nille-nissekona jeg kjøpte i fjor…

…måtte også få komme ut i verden og se dagslyset igjen…

 

…sjøl om det ikke er så mange av døgnets timer som er lyse for tida…

…men det HAR snudd nå!!

 

 

 

Jeg fikk blomst av husvertene til jul….

 

…og en hyggelig hilsen :

“Du er en lettvint og grei leieboer.

Vi er glade for å ha deg her!”

 

Sånt VARMER!!

(Å jada…

…det kom en liten tåre i øyekroken hos Karidansen!)

 

Rett før jul fikk jeg kalenderpremie fra Frodithen i posten:

Hjemmestrikket kjøkkenhåndkle med hjerte på!

Tenk å bruke så mye tid og omtanke på å lage kalendergaver!

 

 

Nyttårskvelden skal jeg gjøre noe jeg ALDRI har gjort før!

Ikke noe super – spesielt, men litt spennende og skummelt likevel! 

 

 

Det kommer antagelig et lite referat…

 

…til neste år!

 

22 kommentarer
    1. Ååå, du gjør så mye spennende og nytt 🙂 Gleder meg til å høre 🙂 Så fint du ble glad for håndkleet 🙂 Klem og fin 1. dag <3

    2. Å så koselig pyntet, og så godt at du kan puste ut ei stønn nå! Nyt dagene, og så gleder jeg meg til å finne ut hva du har bedrevet på nyttårsaften! Klemmer <3

    3. Så koselig du har det. Godt med litt fri, slitsomt med mange vakter på rad. Jeg har og endelig fri i dag, og kan kose meg med fårerull til frokost, for den har jeg ikke smakt på enda. Fortsatt God Jul, gleder meg til å høre hva du finner på til nyttår 🙂

    4. Ja noen må jobbe på sånne dager også…og så fint at du kan ta de vaktene..men da er det godt du får noe fri igjen også da…Du må ha en fortsatt god jul og kose deg med det du skal nyttårsaften!

    5. god morgen,ja nå kan du slappe av litt etter en god innsats på jobbfronten i julen :=) koselig julehjem hadde du også,var det green gate kopper du hadde i kjøkkenvinduet ditt ? jeg hadde så lyst på slike ,hjerne forskjellig mønster men i rødt og kvitt,men dt er vist ikke å oppdrive lengre .
      Nå ble jeg superspendt på hva du skal finne på nyttårsaften := håper det er noe koselig for deg

    6. Så fint juletreet ditt ble! Ja, det er godt å sette seg ned å nyte roen innimellom. Her skal vi til juleselskap i ettermiddag og det gleder jeg meg til. Kos deg videre i julen og så får vi høre hva du har funnet på til nyttår!

    7. Jeg har heldigvis en jobb hvor jeg slipper å jobbe på julaften og helligdage, noe jeg er veldig glad for. I enkelte yrker må noen være på jobb, og det kan vi alle være glad for 💖 Her hos meg flytta det meste av jula inn 1. desember… Det gjorde jeg for å nyte den lenge, og for at det jeg før klarte på en dag, må tas over flere dager nå.
      Ha en fortsatt fin romjul.

    8. Det var ei lang jobbeøkt.. Ja har man ingen å ta hensyn til er det greit å ha fri de dagene en selv har mest behov for det :)) Deilig å slappe litt av i koselig pynta hus når du har fri tenker jeg..og det juletreet var virkelig flott ja :)) Skal moro å høre om den nyttårsaften..håper det blir en fin opplevelse for deg <3

    9. Vera Lynn: En av tingene jeg liker ved denne jobben er fleksibiliteten. Jeg kan jo ikke regne med å få fri når jeg vil, men er jeg villig til å gi litt så får jeg litt. Da jeg jobbet som lærer, hadde jeg langt flere fridager, men jeg kunne ikke bestemme noe om NÅR jeg ønsket meg fri. 🙂

    10. Min matgale verden: Ja, godt med fri. To dager til med jobbing venter, og så er det hele fem dager med fri! Godt med fårerull! Sånn mat som man ikke spiser ellers i året! 🙂 Kommer nok et innlegg om Nyttårsfeiringa! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg