Om å gjennomføre noe du har lyst til…….

 

Jeg kjenner ei dame som har gjort noe hun har hatt lyst til ei god stund……

Hun har reist til USA………

…..og har vært der i snart tre måneder.

 

Hun har ønsket å forbedre engelsk-kunnskapene sine…..

….og hun har hatt lyst til å oppholde seg i USA i noen måneder.

 

Hun har vært i USA et par ganger tidligere.

 

Jeg var med henne til Arizona for tre år siden.

(Et uforglemmelig opphold i en by som het Sedona!)

 

Her er vi i Sedona……

……høsten 2014……..

 

Jeg vet at hun har hatt lyst til å ta denne turen ei stund…..

….men så har ikke tida vært helt moden……

….før nå!

 

Men………nå er ungene voksne…… og ute av redet.

Gubben klarer seg fint uten å ha kona rundt seg……..

…….. i en periode på tre måneder……

………(uansett hva “Folk” måtte mene om den saken!)

 

Og hun bare VILLE!!

 

Hun har lagt ut en del bilder på Facebook i løpet av de snart tre månedene hun har vært borte.

 

Jeg har fulgt med……

…..fra sidelinjen…..

…..og gledet meg på hennes vegne!

 

Jeg er stolt av henne……..

…… og UNNER henne det av hele mitt hjerte!!

Hun er ei ekte solstråle…….

…….som har hatt for vane å stille opp for andre og strekke seg langt…….

…….for at andre skal ha det bra!

 

Nå var det hennes tur til å oppleve eventyret hun har drømt om ei god stund!

 

 

Mange av oss setter livet “På vent”…..

 

Vi har så lyst til……..

….og drømmer om å gjøre ditt….

….eller datt….

 

Men …vi KAN jo ikke det da…..

….for det er jo så mange hensyn å ta!

 

Unga må bli voksne…..

Økonomien må bli bedre……

 

Vi kan da ikke være så egoistiske………

…….at vi gjør noe BARE for oss sjøl???

 

Det SER jo ikke helt bra ut……

………gjør det vel???

 

Men : Det ligger mange UUNNVÆRLIGE, oppofrende mennesker på kirkegårdene rundt omkring….

 

Folk som hadde drømmer som de aldri så seg i stand til å realisere…….

…….og en dag var det for sent!

 

Jeg tenker en del på dette….

Jeg føler at jeg har en del ugjort….

 

En del ting jeg ønsker å realisere……….

 

Først må jeg finne ut hva jeg virkelig ønsker å gjennomføre……

 

Så må jeg ta målbevisste skritt i riktig retning for å realisere drømmen(e).

Jeg vet ikke hvor lang tid jeg har…..

……..men jeg vet at jeg er 54 år……

 

……. og at jeg antagelig har levd godt over halvparten av min tilmålte tid her på jorda……..

…….så det er ingen grunn til at jeg skal somle……

………….og utsette…….

………….eller nedprioritere drømmer…….

………….til fordel for det trygge og vante…….

 

Det behøver kanskje ikke å være de STORE, grensesprengende tingene……

…..som gir meg en plass i historiebøkene……

 

Bare det er noe som føles viktig og riktig for meg!

 

Er det noe jeg VIRKELIG vil….

….så trenger jeg INGEN unnskyldninger for å la det være.

 

Da setter jeg ALLE kluter til……..

 

….og bare GJØR det!

 

Turen til Sedona var en sånn “greie”.

Jeg kastet meg rundt på kort varsel, og ble med på noe som jeg egentlig ikke turte…..

….og som jeg EGENTLIG ikke hadde økonomi til!

 

Men……jeg GJORDE det likevel!

Og DET er jeg glad for!!

Jeg gikk jo ikke KONKURS av det……..

…… og jeg hadde en HERLIG tur som ga meg enormt mye……

……..både der og da…………

……..og i etterkant!

 

12 kommentarer
    1. Å ja. Det er så viktig å ikke vente med alt! Tommelen opp for venninna du i USA, og tommelen opp for deg som bringer det på bane. Du er ei tøff jente og skal være stolt av alt du gjør og tør! Klem 🙂

    2. Ja det er så sant..man må gjøre litt for seg selv også..Helt klart…og jeg er ikke flink nok til det…Bare alle andre har det bra..osv…Syns den dame virkelig gjøre det rette…Man bør gjøre det man virkelig vil..før det er for sent…

    3. god morgen,et godt innlegg dette og jammen noe å tenke på 🙂 jeg kommer ikke på noe spesielt jeg har drømmer om,men jeg ønsker deg lykke til om du har noe du virkelig vil medan du er her på jorden.
      Jeg har no fått 2 drømmer oppfylt kommer jeg på :)) det ene er Islandsturen nå i sommer,det var en drøm jeg hadde hatt i mange år og jeg fikk besøke min bestefar i Tacoma medan han levde,året etter gikk han bort,det er en opplevelse jeg har med meg resten av livet

    4. “Det ligger mange UUNNVÆRLIGE, oppofrende mennesker på kirkegårdene rundt omkring….” Du har så rett. Tenk om alle kunne få realisere i hvert fall en av sine drømmer. Hurra for tankesettet ditt. Glad din venninne kom seg avsted. Jeg er sikker på at det vil gi glede tilbake til alle etterpå. Ha en fortreffelig helg med gode valg!

    5. natheless: Takk! Ja, det gjelder å la være å bry seg så mye om hva andre synes, så lenge man ikke gjør andre direkte vondt – men bare gjør noe godt for seg sjøl! 🙂

    6. fruensvilje: Så godt at du fikk besøkt bestefar! Det er dumt å utsette, eller sette på vent hvis det er noe vi har veldig lyst til (og har mulighet til å gjennomføre)……for en dag er det kanskje for sent! 🙂

    7. Margrethe: Tusen takk Margrethe. <3 Jeg gjør stadig noen feilskjær...... men jeg lærer litt hver gang! 🙂 Noen ganger er lærdommen dyrekjøpt, men da tar jeg kanskje ekstra lærdom! 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg