Og hva så, da?

 

Karidansen sitter med et ark i handa.

I den andre handa holder hun mobilen…..

 

På arket hun holder i handa, står det noen tekster hun har printet ut fra nettet…..

Hun har også skrevet et telefonnummer på arket…..

 

Hun vet at hun kommer til en telefonsvarer om hun ringer…….

…….og det er litt skummelt……..

Karidansen kjenner på………

 

…….PRESTASJONSANGST!!

 

Til slutt ringer hun…….

 

Hun får instrukser om hva hun skal gjøre…….

…….og hun GJØR det!!!

Hurra!!!

 

“Gjorde det, gjorde det…

……..GJORDE DET!!!!”

 

 

 

Men……..

…….i det hun er ferdig, er hun så lettet og lykkelig……..

…….at hun glemmer å utføre den siste delen……

…….nemlig å taste firkanttast!!!

 

Søren og!!!

 

Det går noen dager…….

…….før hun er klar for en ny runde……

 

Hun gruer seg!

Samtidig vet hun at hun bare “MÅ” gjøre det!!!

 

Så hun ringer igjen………

Denne gangen gangen ringer hun faktisk TO ganger…..

…..og leser inn TO av tekstene på arket!!

 

Og det viktigste av alt :

Hun HUSKER å trykke firkanttast……..

…….og får bekreftelse på at alt er ok før hun legger på!!

 

Det føles godt……

…….men også skummelt……

 

For TENK om hun har dummet seg ut???

 

I helga er Karidansen på den andre Fordypningshelga hos Anne Brenneng……

Hun forteller om hva hun driver med, og får “Backing”……

 

For : HVA om hun HAR dummet seg ut???

 

Så sier Karidansen det sjøl :

“Hva så da??

 

For ER det så ille å dumme seg ut?”

 

Hvis det VERSTE som skjer……

…….er at noen får seg en god latter…….

 

HVA SÅ DA??

 

 

Eller som Anne Brenneng sier :

“DRIT i det!” “La være å bruke ENERGI på det!!!”

 

Karidansen har gjort mange klavertramp gjennom livet.

 

Hun har dummet seg ut…….

…..tråkket folk på tærne…….

…..blandet seg i ting hun ikke har noe med…….
…..pådratt seg folks
(og kanskje særlig MANNFOLKS) vrede……..

 

Hun har fått seg noen mer eller mindre velfortjente…….

…….og noen nokså ufortjente (synes hun i alle fall sjøl) skyllebøtter!

 

 

Og så vandrer hun videre…….

…..kanskje litt fortumlet…..

…..litt skamfull og lei seg…….

…..men kanskje også litt lettet……..?

 

Når det gjelder den telefonen hun ringte til, så er hun ganske sikker på at det ikke blir noen ubehageligheter ut av det.

 

I verste fall får hun et : “Nei”!

Hva hun gjorde??

 

 

Jo, hun ringte for å avlegge stemmeprøve…………..

…………med tanke på å bli vurdert for innlesing av lydbøker!

Sannsynligheten for at hun kommer videre er kanskje ikke så stor.

 

Men : Hvis hun IKKE hadde tatt mot til seg og ringt……

………latt være å utvide komfortsonen…….

………av frykt for å bli vraket og avvist…….

 

………så hadde jo sjansen vært lik NULL……..

…….. ikke sant??

 

 

Oppdrag utført!!

 

18 kommentarer
    1. Så bra! og klapp på skulderen!! ja, deilig når man har tort og gjøre noe man har gruet for…og som du sier…det kan jo bare i værste fall bli et nei..og den som ikke tør…får heller ikke prøvd ut det man tenker og drømmer om.. Flink var du! Spennende da..lykke til!

    2. Herlig altså 😀 Og ja, du har en god stemme å lytte til på opptak, det testet vi jo 🙂 Så nå er jeg spent på svaret 🙂
      Flink til å mote deg opp. Og helt sant det, det verste som kan skje, er å få et nei 🙂

    3. Hei!
      Så bra 😀
      Og kanskje får du oppdraget også!! For jeg synes du har en behagelig og spennende stemme som passer til fortelling. Det har jeg hørt fra CD som jeg fikk av deg 🙂 Du er flink!!!
      Jeg ønsker deg lykke til Karidansen!!! Krysser fingre for et positivt svar 😀

    4. Så bra!!! Man må jo bare prøve om det er noe man har lyst til 🙂 Det eneste som kan skje er at man får et nei 🙂 og kanskje et JA til og med 🙂

    5. Så gøy, det må vel passe fint for deg… jeg liker i alle fall fortellerstemmen din det jeg har hørt… :)) Jeg hadde det litt slik da jeg sendte inn bilder av meg til modellbyrå ..at om jeg ikke prøver vet jo ingen om meg..og jeg har jo vært med på litt i ettertid..så man må forsøke om man har lyst til noe..<3<3

    6. annebe: Takk! Ja, du har jo virkelig fått prøve deg som modell. En flott modell er du , og du “passer” til mye. Jeg tenker at det bor en liten skuespiller i deg også! 🙂

    7. natheless: Takk! Det gjenstår å se, men jeg har gjort det jeg kan i denne omgang, så da får jeg bare vente å se om de har lyst til å ta meg inn til flere tester. 🙂

    8. Etdiktomdagen: Tusen takk! Jeg har ikke store forventninger. Nå legger jeg det bort og så får jeg bare se hva de svarer. Håper jeg får et svar uansett om det er positivt eller negativt. 🙂

    9. dvergpinschere i mitt hjerte: Takk! Nei, om man ikke gjør et forsøk, så skjer det i her fall ikke noe. Det blir ikke noe ut av drømmer om man ikke gjør noe konkret for å oppnå dem. 🙂

    10. helt sant, hvis du ikke kommer til å prøve noe, du vil aldri vite hva kunne skje 😉
      ….og forresten, du har en veldig sympatisk stemme synes jeg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg