Ekkel opplevelse……

 

Det varte bare i noen sekunder……

……men det var nok til at jeg fikk et skikkelig støkk!

 

Jeg var ferdig på jobb kl 22.30 i kveld.

(Jeg har nesten bare slike sene kveldsvakter.)

 

 

Da det gjensto ca tre km, oppdaget jeg at det kom en bil i mot………….

…………..som var helt over i mitt kjørefelt……

 

Jeg rakk å kjenne på et skikkelig sug i magen, før bilen skjente tilbake til riktig side av veien……

Jeg kjørte ikke veldig fort, for jeg hadde kommet meg inn på “Bygdeveien” – og det var stapp mørkt.

Hvor fort den andre kjørte, vet jeg ikke, men det var nok i en mye høyere hastighet enn meg!

 

Var det en fyllekjører?

Var det noen som satt og tastet på mobilen……?

Eller……….var det noen som drev med “Motorsport”???

 

Uansett – forsvarlig kjøring var det ikke………

……..og det var ei som syntes det var VELDIG godt å komme seg hjem i kveld.

 

 

Det var MYE triveligere å bli møtt av lysene på portstolpene……

……enn av billysene i kveld……..

 

 

Jeg gruer meg litt til det blir glatte veier……..

De sene kjøreturene hjem i mørket er ikke alltid like trivelige – og særlig ikke når veiene er såpeglatte……..

 

 

 

17 kommentarer
    1. uff dette hørtes ikke hyggelig ut nei,vi får håpe sjåføren fikk parkert uten å gjøre skade på noen ,så får vi håpe att du slipper å møte akkurat den bilisten igjen.Ha en fin helg

    2. Huff da…….ja det hørtes ubehagelig ut. Veldig ubehagelig rett og slett. Ting skjer så fort….
      Godt det gjekk bra og du kom deg hjem uten at det skjedde noe. ja nå blir det mørkere ute og kanskje godt med litt snø som lyser opp da? 🙂 Men glatte veier er heller ikke noe særlig.
      Ønsker deg en god lørdag!

    3. Uff..ja.det setter en støkk i oss når vi opplever sånne ting..Jeg har blitt så pyse og liker ikke kjøre på kvelden lengre..syns lysene kommer mot meg, og føler jeg ikke har så god kontroll..så kan jeg la være, så lar jeg være å kjøre…uff..ja..snart er det glatt og enda mer uttrykt..BRA det gikk bra!

    4. Hoff og hoff.. man har hatt sånne ”nesten” opplevelser. Ekkel tid i høstmørket . Jeg har ikke fått på piggdekka ennå, men har vært frostnetter i de siste. Men på tirsdag skal de på 😀 Ha en trygg helg 🙂

    5. Føler med deg. En sånn opplevelse er ikke gøy i det hele tatt. Vi får håpe vi får en vinter med vinterveier og ikke glatte. Trøsteklem fra meg 🙂

    6. Har hatt etpar slike opplevelser jeg også, og har tenkt i ettertid at det ikke var min “tur” denne gangen…..
      Veldig guffent å oppleve

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg