“Har du itte fått kjøtt på beina der du kjæm i frå ………….ditt STANKELBEIN!!”

 

I dag opplevde jeg noe ganske spesielt…….

 

Jeg skulle gjøre noen ærender før jeg dro på jobb…..

 

Da jeg gikk i gågata i Dala……..

…….møtte jeg på en person jeg vet hvem er…….

…….men det er ikke et menneske jeg kjenner personlig……

…….for å si det sånn……..

 

“Hei,hei…..pippipen!! , sa personen…….

 

Nå har jeg opplevd noen “Episoder” med dette mennesket tidligere……

 

Det VET jeg at det er flere som har……

 

Men i og med at vedkommende SÅ på meg mens hun hilste…….

…….. tenkte jeg at jeg fikk være høflig og svare!

 

Det er da ikke så ille å bli kalt for “Pippipen”, vel…….?

 

Så……da sa jeg : “Hei” tilbake…..

 

DET skulle jeg IKKE ha gjort!!!

 

Reaksjonen lot nemlig ikke vente på seg :

 

“Det var itte DEG je tala åt  – ditt fugleskræmsel!

Har du itte fått kjøtt på beina der du kjæm i frå……??

 

Kraftsalven ble avsluttet med : “Ditt STANKELBEIN”!

 

Vedkommende var TEMMELIG høyrøstet

…..så det var nok flere i gågata som fikk med seg opptrinnet.

 

Jeg klarte å la være å le til jeg kom meg inn på kjøpesenteret som lå rett ved……….

…….men så fort jeg var innafor svingdøra, begynte jeg å fnise…….

 

…….og det gjorde jeg ……

 

…….en GOD stund!!

 

 

Dette bildet av “Skinkene” mine tok jeg nå i kveld…….

 

 

Jeg har da så absolutt “Kjøtt på beina”….

……mener nå jeg!!

 

 

14 kommentarer
    1. det må jeg si var en utrolig frekk dame,bare det å komme på å si noe til en forbipaserende.
      Jeg ble ofte kalt stankelbein da jeg gikk på barneskolen,men da var jeg seriøst tynn,uansett hadde jo ingen rett i å si noe slikt.
      Du har så absolutt kjøtt på beina,akkurat passe mengde mener jeg 🙂

    2. Morsom historie, og du er jo så flink til å formidle. Siden du har opplevd episoder før, så tolker jeg det dit at det ikke er et helt vanlig A4 menneske du har møtt 😉 Ønsker deg en flott dag, klem<3

    3. Hihihi…ille å le..men ja..er mye folk kan lire ut av seg…stankel ben er du ikke..helt normal er du…og fugleskremsel…nei..DET er du ihvertfall ikke…hihihi…Man forventer jo liksom ikke sånne fraser…..hihihih..

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Nei – ikke akkurat sånne fraser, men det handler jo om at et menneske ikke er friskt og bærer på mye hat og sinne som kan komme ut på de rareste vis (og ramme hvem som helst.)

    5. fruensvilje: Takk! Denne personen er nok dessverre ikke frisk. Lever nok en del i sin egen verden og har bygd opp mye forsvar og hat. Derfor kan man ikke tillate seg å bli fornærmet – og vente med å le til man er ute av syne…..

    6. frodith: Det er akkurat det….Av respekt for dette mennesket (som nok ikke er friskt og ikke har vært det på svært mange år) så venter jeg med å le til jeg er ute av syne. Av samme grunn unnlater jeg å “svare tilbake” når det kommer en skyllebøtte.

    7. Hehe ..fins noen sånne som slenger ut kommentarer uten å tenke seg om de fleste steder tror jeg..8orginaler som har sitt å slite med) Hun syns nok bare du var slank…men fugleskremsel … litt morsomt også da, så skjønner du måtte le.. God helg til deg <3

    8. Jeg hadde tenkt å skrive noe så frekt…, men ser av kommentarene at det er best å være overbærende her og heller bare le….:)

    9. annebe: Det er en veldig spesiell dame, dette skjønner du. Veldig begavet – men så har det skjedd vonde ting i livet – og så har det “tippet i feil retning”. Når man vet dette, kan man ikke la seg fornærme – bare le i smug når man har kommet på avstand, Det er jo tragisk at et menneske skal bli så full tav sinne og hat mot “alt og alle”.

    10. maiken: Du har HELT rett. Om noen som kjenner henne leser bloggen min. så vil de trolig “kjenne henne igjen”, men dette skjedde i all offentlighet, så jeg tenkte at det ikke var så farlig om jeg skrev det.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg