Høyre hell vænstre …….. og fram og telbars att…….. er like langt….?

 

Karidansen sitter og venter på et par damer som skal komme for å få massasje……

Hun har rigget til benken…….

……. og fyrt opp i ovnen…..

 

 

Kundene skal ankomme kl 17.30…………..

………. men dukker ikke opp…..

Karidansen synes det er litt rart, for hun har nylig snakket med dem, og har ikke hørt om noen endringer i planene….

 

Dessuten har hun jo gjort seg skikkelig flid med å skrive en ordentlig……..

 

……..VEIFORKLARING til dem!!!

 

 

Da hun sjekker telefonen (som hun som oftest har på “lydløs” eller “vibrasjon”)

….ser hun at de har ringt….

 

“Er døm helt BLÅST i hue hell?” ……. tenker Karidansen….

 

Ja, for det MÅ da gå an å finne fram………….

…….når man har fått så fin veiforklaring, vel……??

 

I det hun ringer opp i igjen, er det plutselig noe som slår henne……

Kanskje best å være litt ydmyk her nå….?

 

Dame : “Hei, Kari – vi er litt usikre på dænna veiforklaringa di…….?

Karidansen : “Eeeeeehhh….ja ……..

….. det KAN faktisk hende at je har rote litt me’ høyre og vænstre…….

…….je er itte 100% stø på det nemlig……?”

 

Dame : “Nei, vi har i grunn’ vørti enige om det her……..

………….at dænna kjerringa der kan UMMULI’  væta forskjell på høyre og vænstre!”

 

 

Før damene skal dra igjen, viser de fram veibeskrivelsen som Karidansen har laget.

 

Da ser Karidansen det med egne øyne……

…….at det skulle mye til om de hadde klart å finne fram ut fra en SLIK veibeskrivelse!

 

Det heter seg at det er bra å være………….

 

………..KONSEKVENT!

 

Men…..når man KONSEKVENT har forvekslet høyre og venstre……….

……i forbindelse med at man har skrevet en vei – forklaring…….

……da stiller det seg kanskje…….

 

…..LITT annerledes???

 

 

Høyre og venstre, oppover, nedover………hit og dit……

 

……..og fram og telbars att er like langt……

 

I alle fall når det er KARIDANSEN som opererer som veiviser!!

 

Damene er i alle fall godt fornøyde med massasjen de har fått!

“Ja, du Kari – du er nå allsidig! Å er det egentli’ du ITTE kan”?

 

Da har Karidansen svaret klart med det samme :
 

“Je kan itte ornt’li forskjell på høyre og vænstre!!”

 

 

 

“Så tar døkk tæl høyre , å så tæl vænstre….. Hell…nei, je vet faktisk itte rikti’ je…….

Døkk kan da fell prøve å tenkje litt sjølve å a’ ve!! Itte bære stole BLINDT på ALT døkk får servert!!”

 

 

16 kommentarer
    1. Hihihi..ja..der er jeg også…helt ille det der..jeg klarer ikke å lære meg forskjellen..og må be folk peke..ikke si ordet…og..når jeg skal si det..eller vise altså..så har jeg begynte med en ny måte å prøve å huske på..noe så dumt som høyre er der jeg har gifte ringene..for gift..er jo nesten som hgift..Fant ikke noe bedre når jeg skulle prøve å huske…hihihih…Eller denne: høyre er motsatt av der hjerte med H er…men den er fort gjort å glemme…hvilken side hjerte er på…hihihi..Du skjønner…? Er helt tullete jeg også…Det er sikkert en slags dysleksi det også….hihih..BRA de fikk det de skulle..og godt vi har telefoner…

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, det er VELDIG godt at vi har telefoner. Det forenkler livet for slike som oss. Jeg er høyrehendt, derfor VET jeg jo hva som er høyre, men jeg klarer ikke automatisk å overføre det til “Det virkelige livet”. Hvis noen står med ansiktet mot meg “Skjønner” ikke hjernen min automatisk at den andres høyre side blir motsatt av min. Men – det er verre å ha dysleksi tenker jeg, for jeg er jo så glad i å lese og skrive. Jeg klarer meg fint sjøl om jeg sliter litt med ” å finne retningen i livet”! 😉

    3. Hehe.. hadde kanskje vært enklere å finne frem uten forklaring.. Men bra de like massasjen når de endelig kom frem :)) Ha en fin dag videre <3

    4. He, he….ja, dette er ikke så enkelt. Har snakka med flere som ikke har innebygd venstre- og høyrefølelsen. Har det ikke sjøl jeg. Da jeg kjørte opp, dvs. under opplæring, tok jeg den motsatte retningen av hva kjørelæreren sa…og der var det ingen vei. “Takk, takk” bruker jeg å tenke, da vet jeg hvor høyrehanda er :D.
      Men det var bra at alt gikk bra med deg og damene, ingen sure miner, bare positivt. Ha en fin lørdag….bare slik rett fram ;).

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg