Karidansen går i Treårstrass så Tårene spruter!

 

Det var det som skjedde i dag….

I helga har jeg vært på Fordypningskurs…….

(Den første helga av i alt fire hos Anne Brenneng………..)

…………sammen med en gjeng andre damer som ønsker store og små endringer i livet sitt!

 

For min del er vel hovedønsket å gradvis komme i gang med en egen virksomhet der jeg kan jobbe med noe som jeg virkelig brenner for.

Jeg vet ikke akkurat HVA og HVORDAN, men det er det jeg virkelig må gå i gang med å finne ut av!

Det SKJER faktisk ikke noe om man ikke setter seg konkrete mål og jobber jevnt og trutt for å nå dem!

Sånn er det, enda så ergerlig det er!

 

Anne har snakket om personlighetstyper i helga. Det skal jeg komme tilbake til i et senere innlegg!

 

I dag ble kurset avsluttet med at vi skulle sette opp hovedmål og delmål – og hva vi skulle gjøre for å oppnå dette.

 

Det var DA det rant over for Karidansen!

Å være strukturert og å gå i dybden er ikke min sterkeste side!

Jeg sveiper rundt på overflata og svinser litt rundt omkring i hytt og vær og pine…

Jeg er FABELAKTIG til å sette i gang, men langt fra fullt så fabelaktig til å fullføre.

Prestasjonsangsten og “Flink Pike”- syndromet tok overhånd i dag.

Jeg fikk “Sperre” – panikk for ikke å gjøre “Riktig”, og dermed var det bare å forsyne seg med snytepapiret som sto klart på bordet.

 

Jeg ble sint på Den Strenge Frøkna (Anne Brenneng) som satte meg til veggs og forlangte både hovedmål, delmål og ti punkter under hvert delmål vedrørende hva jeg konkret ville gjøre i tida framover!!!

“DRITTKJERRING! DU BESTEMMER IKKE OVER MEG!!!” (Tenkte jeg, men jeg sa ikke akkurat det høyt, da! Jeg bare “gren” og kom med noen “Ja, men” i stedet!

Så må jeg faktisk huske på at jeg gjør dette for MIN EGEN DEL – ikke for NOEN andres! Anne mener ikke å være “Slem” – hun bare “Pusher”…….

 

Jeg lar meg ofte stoppe av min egen Perfeksjonisme…..

Blir det ikke bra, så gjør jeg det ikke en gang til – jeg driter i det helt til frustrasjonen blir så stor at det eventuelt TVINGER seg fram! I dag tvang det seg fram!!!

Jeg kan skrive og legge ut et blogginnlegg –  og ergre meg grønn hvis jeg ser en skrivefeil etterpå…

Da må jeg ofte inn og “rette” på det – ellers får jeg vondt i sjela!

Noen blogginnlegg er det greit å tygge litt på før man publiserer dem, mens innleggene skrevet på impuls ofte blir de jeg liker best sjøl.

De har mer “nerve” og blir “ærligere” på ett vis.

 

For å få mer tid til EN ting, må man kanskje kutte ned på noe annet.

Ett av mine under – punkter er derfor at jeg skal kutte ned på tida jeg tilbringer på bloggen og andre sosiale medier.

Jeg skal heller “belønne” meg sjøl med å lese/skrive blogginnlegg ETTER at jeg har gjort noen av de tingene jeg daglig må gjøre for å nå målene mine!

Sånn er det bare. Jeg har “suset” i over ett år……..

Nå må det bli mer action i stedet for bare tanker og ord!

I kveld ble første “Plan” ferdig. Den må sikkert justeres etter hvert, men det viktigste var at jeg fullførte i stedet for å skyve det foran meg!

“I morgon i morgon, men ikkje i dag!”

 

 

“Hovedvisjon”……..Kanskje den må justeres etter hvert, men det var dette jeg klarte i dag, og det får være bra NOK!

 

Vet ikke om jeg har lyst…………..

…..men jeg VET at jeg har ENDA mindre lyst til å fortsette med å være så misfornøyd med at jeg ikke kommer i gang……….

…..og føler at jeg er på en “mellomstasjon” på alle vis!

Dessuten må jeg av og til gjøre ting jeg IKKE har lyst til for å oppnå ting jeg HAR lyst til!

 

Her ble det mange “Bekjennelser”, gitt! 

 

Litt tull og moro ble det også – det skar tel det og!

 

11 kommentarer
    1. Mariann Sæther Tokle: Jeg må bestemme meg for at den er det og legge lista deretter. Jeg meldte meg på dette i vår, betalte en ganske stor sum, så jeg skal ikke finne på unnskyldninger for å lure meg unna. DA blir jeg sint på meg sjøl, da! Nå VIL jeg videre!! 😛

    2. Høres lærer rikt ut da..og viktige ting…mål..delmål…jeg er heller ikke flink til å sette opp slike ting…går litt på lykke og fromme..hihih.. Lykke til!

    3. Kjenner meg godt igjen med å gjøre litt av alt og ikke gjøre noe om igjen hvis det ikke blir bra. Jeg er ikke god på å øve har jeg funnet ut. Bare på det jeg liker å gjøre aller best. Høres ut som et smart kurs. Og høres ut som du er på riktig vei. Lykke til 🙂

    4. Da ønsker jeg deg lykke til med å nå dine mål og drømmer :))
      Husker ei som stratet hjemme i kjelleren og lagde tørkede blomsterdekorasjoner,så gikk hun over til kunstige blomster og naboer begynte å bestille eller kjøpe ,nå har hun drevet egen butikk med levende blomster i mange år,for hun ble populær og trengte mere plass,i tillegg har hun utvidet butikken med en avdeling for pynt og innventar til heimen + litt kle :)) hun nådde sine mål etter mange år i det små,du klarer det nok du også

    5. det er en veldig interessant ting, jeg tror at det minst 90% mennesker som tenker at har et eller flere mål i livet, faktisk om noen kommer å spørre de til å fortelle litt mer om målene sine, sannsynligvis de kunne ikke fortelle mer enn noen få ord i første øyebliket 🙂 hjernen har en tendens til å stoppe av og til, og nekter å jobbe til vår fordel heheh

    6. milan: Ha-ha…..Det handle jo om å bli bevisst på mønstrene sine. Jeg har en del “Utsettelses – mønstre” og mangler struktur og orden. har en tendens til å tro at struktur = kjedelig, men det går an å både ha struktur og å ha det moro! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg